SAS sommerprogram 2025 bekreftede nyheter/endringer

Re: SAS sommerprogram 2025

Missade den "tidiga" avgången. Tack. :) Ankommer visst i retur till CPH 11:30 och det passar väl perfekt med avgången till SEA.

Passer perfekt til nesten alt av SAS long hauls, 08xx avgangene og retur er hele nøkkelen i SAS ruteopplegg.
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Det meldes også fra E24 nå at de planlegger både EWR og JFK fra OSL:

Nå varsler selskapet at det fra 30. mars vil fly direkte fra Oslo til New York-flyplassen John F. Kennedy Airport (JFK).

Den nye ruten vil flys daglig, og kommer i tillegg til ruten selskapet allerede drifter Newark-flyplassen ved den amerikanske storbyen. Det bekrefter pressesjef Øystein Schmidt til E24.
https://e24.no/naeringsliv/i/yE8mKR/sas-dobler-fra-oslo-til-new-york
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Det meldes også fra E24 nå at de planlegger både EWR og JFK fra OSL:

Må si det i grunn overrasker meg ganske mye.

Men så er da spørsmålet hvor det skal kuttes og/eller reduseres. Selv om det snakkes om en til A330 inn, så må det da tas kapasitet fra andre steder for å få dette til å gå opp.
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Hvorfor skal SAS plutselig ha 2 daglige fra Oslo til New York når de tidligere har hevdet at det knapt er marked for 1? Kapasiteten på Oslo - New York har jo de siste vintrene vært den laveste på 30 år on vinteren med innsettelse av liten A321.
 
SAS sommerprogram 2025

De skulle komme kl. 06.00


The new routes introduced in the summer schedule are Krakow, Madrid, Budapest, Lyon, Valencia, Malta, Bucharest, Milan Linate, Seville, Turku, Billund, Kristiansand, Harstad/Narvik and Bodø. Furthermore, there will be a frequency increase on 15 of the existing routes, including key destinations such as Stockholm, Oslo, Prague, Berlin and Helsinki, solidifying Copenhagen's position as a global hub.

SAS continues to offer robust services from Oslo and Stockholm. Oslo Gardemoen will maintain up to 125 daily departures to more than 60 destinations, focusing on regional and European travel. Additionally, starting in the summer of 2025, SAS will introduce a new seasonal route between Oslo and New York (JFK), enhancing transatlantic connectivity.

https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2024/sas-is-building-a-global-hub-in-scandinavia/
 
Last edited:
Re: SAS sommerprogram 2025

København-Toronto skal gå daglig, så da ryker vel Stockholm.

Listen:

18fc5c9175f85d84965e9f367dd56566.jpg
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Ja, ser ut som ARN-YYZ forsvinner. Det er også kun OSL som får JFK, ikke ARN.
Synes egentlig det er rart at de ikke prøver seg på BGO. Mengden turister til vestlandet har økt ganske kraftig de siste årene.

SAS regner kanskje med at Delta tar hånd om ARN-JFK?
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Da ligger det meste ute, og en rask kikk

BLL: 4x daglig med ATR. 1 med nattstopp. SK1280-1289
KRS: 2x daglig med ATR 1 med nattstopp SK2983-2988
KRK: 1x daglig E195. SK1735/6. Morgen rotasjon fra CPH - matcher IC flightene
MAD: Dx6 A320neo SK581/2. 08:50 fra CPH, retur ankomst kl 16:15
TKU: Dx67. E195. Midt på dagen rotasjon. SK1710/11
BUD: 4x ukentlig. Midt på dagen rotasjon med A320neo
LYS: 3x ukentlig. A320neo. 17:30 fra CPH, returankomst 22:15. SK1793/4
OTP: 2x ukentlig. A320neo. 16:35 fra CPH, returankomst 22:15. SK1781/2
MLA: 2x ukentlig. Midt på dagen rotasjon med A320neo. SK2767/8
SVQ: Finner ikke ennå
VLC: 2x ukentlig. A320neo. 13:50 fra CPH, returankomst 21:05. SK2117/8
BOO: Finner ikke ennå
EVE: Finner ikke ennå
LIN: 1x ukentlig. A320neo. 09:05 fra CPH, returankomst 13:50

Ikke lagt inn noe av økningen på svensk innenriks ennå, og inntil videre vises all ATR produksjon som XFly
 
Last edited:
Re: SAS sommerprogram 2025

Ja, ser ut som ARN-YYZ forsvinner. Det er også kun OSL som får JFK, ikke ARN.
Synes egentlig det er rart at de ikke prøver seg på BGO. Mengden turister til vestlandet har økt ganske kraftig de siste årene.

SAS regner kanskje med at Delta tar hånd om ARN-JFK?
Delta har sin kvartale ruteslipp i morgen 19/9, så vi får se om det da kommer noen nye ruter fra dem.
De har ihvertfall fått et par ledige fly neste år pga de har lagt ned et par B767 ruter og dem pleier å ha en strategi med å selv ville betjene deres partnernes huber.

Ser at Martin @seafoodflyer hinter om nye ruter denne uken.
Om det er dem eller de nå vanlige Nord Norge ruter fra Europa får tiden vise seg.
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Ser at Martin @seafoodflyer hinter om nye ruter denne uken.
Om det er dem eller de nå vanlige Nord Norge ruter fra Europa får tiden vise seg.

De nye rutene var SAS til JFK, BOO og EVE ;)

Det var mye CPH her og kan vel tydes på en omdreining av nettverket mot CPH, slik flere av oss så for oss etter restruktureringen.

Ja, i den form at mye av økningen kom der, men forleøpig er det lite som tyder på det reduseres på OSL/ARN. Snarere tvert i mot. Og som med Norwegian er neppe SAS sitt sommerprogram ferdig. Nye typiske "sydenruter" slipper gjerne nærmere jul.
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Tror inte svenskarna är överdrivet positiva. Speciellt efter nyheten om att efter BRAs samarbete med SAS så slutar inrikes i Sverige att trafikera Bromma. All inrikes går över ARN framöver.

Ahhh. Der er fortsat en rute til Trollhätten ;-)
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Enhanced Connectivity for Oslo and Stockholm

SAS continues to offer robust services from Oslo and Stockholm. Oslo Gardemoen will maintain up to 125 daily departures to more than 60 destinations, focusing on regional and European travel. Additionally, starting in the summer of 2025, SAS will introduce a new seasonal route between Oslo and New York (JFK), enhancing transatlantic connectivity.

Burde forvente at presseavdelingen i SAS kjente til korrekt navn på OSL, altså "GardeRmoen". :D
 
Back
Top