Scandinavien_Airlines
ScanFlyer Gold
Imorgen lancere SAS ny destination ifølge selskabets SOME.
Dette er nok som led i et nyt sommerprogram for næste år.
Dette er nok som led i et nyt sommerprogram for næste år.
Er det noen som vet når i ettermiddag det infomøtet er?
To meet the growing demand for travel to the U.S., SAS is introducing a route to Seattle, offering five weekly direct flights from Copenhagen as part of its summer 2025 schedule. This marks a milestone, as SAS resumes service between the two cities 57 years after its inaugural flight
Da ble det Seattle
https://finalcall.travel/da/bekraef...020CpNtIOt7ZHlFmKg_aem_NqJpwIYVHp88JMw5S6XvCQ
Så ingen ny rute, kun en gjenåpning av gammel rute
SK937 CPH-SEA 13:05-13:50 A350-900
SK938 SEA-CPH 16:00-10:30+1 A350-900
Se der ja, det var fantastiske nyheter!!
Vil den starte opp i april eller mai 2025??
TV2 melder nå også at JFK åpnes fra OSL (sikkert også ARN) med A321LR neste år, så da har dem faktisk greid å finne ledig gates til å flytte EWR rutene til JFK allerede neste år.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/fortsetter-a-satse/17006735/
Läser i pressreleasen att ” Key destinations such as Berlin, Helsinki, Milan, and Zurich will be among the cities benefiting from this enhanced connectivity”
Antar att de kommer att lägga om feeden lite för att uppfylla det. Tex BER landar väl idag lite innan 15 och avgång till SEA är planerad 13…
Läser i pressreleasen att ” Key destinations such as Berlin, Helsinki, Milan, and Zurich will be among the cities benefiting from this enhanced connectivity”
Antar att de kommer att lägga om feeden lite för att uppfylla det. Tex BER landar väl idag lite innan 15 och avgång till SEA är planerad 13…
Tipper grunnen til at A321LR puttes på OSL, ARN og tidlig CPH avgangen til/ fra JFK har med gates. Det har vel stort press på Widebody gates i akkurat de tidspunktet og dagens T1 har om jeg ikke tar feil 3 gates som kun tar narrowbody.
Med A321LR på alle ruter så får man slinget maskinene til/fra vedlikehold som gjøres vel i CPH på en grei måte.
OSL og ARN får sikkert tilbake WB på New York igjen fra 2026 når LH flåten er utvidet og SAS har flyttet inn i nye T1 som vil ha ledige WB gates.
Og med 3 frigitte A330 så åpnes det jo muligheten for flere nye LH destinasjoner. Nå går vel 1 av de bort allerede ifb med annonserte upgauging på eksisterende ruter.
Bet forresten merke på slutten artikkelen at SAS Norges sjef nevnte om 2 daglige New York flighter.
Kan det faktisk bety at Delta også kommer inn med 1 daglig flight til både OSL og ARN for å komplementere SAS? CPH flyr de jo allerede til og skal øke frekvensen neste år.
Eventuelt at SAS faktisk vil betjene både EWR og JFK fra alle 3 hovedstedene.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.