SAS sommerprogram 2025 bekreftede nyheter/endringer

Re: SAS sommerprogram 2025

Dette er i hvertfall hintene

33ab7ceaa8409c70eca300385e017446.jpg

ca930a6396f4cc61269fa6b3833012bf.jpg
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Med nyheten om SAS og BRA wetleasen, nevnt i egen tråd, blir det i hervtfall økt frekvens på Svensk innenriks neste sommer:

54001656009_78de291913_b.jpg
 
Re: SAS sommerprogram 2025

SK937 CPH-SEA 13:05-13:50 A350-900
SK938 SEA-CPH 16:00-10:30+1 A350-900
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Det er vel et fornuftig valg, men de får vel ikke Boeing som kunde.
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Fantastiska nyheter. Förstår jag det rätt att övriga nyheter kommer senare i eftermiddag. Detta var bara en försmak ?
 
Re: SAS sommerprogram 2025

TV2 melder nå også at JFK åpnes fra OSL (sikkert også ARN) med A321LR neste år, så da har dem faktisk greid å finne ledig gates til å flytte EWR rutene til JFK allerede neste år.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/fortsetter-a-satse/17006735/

Får velge å tro at det er en journalist som ikke helt har kjennskap til bransjen som har skrevet saken, for da ryker jo EWR og A330 skal vel fortsatt fly i sommerprogrammet?
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Läser i pressreleasen att ” Key destinations such as Berlin, Helsinki, Milan, and Zurich will be among the cities benefiting from this enhanced connectivity”

Antar att de kommer att lägga om feeden lite för att uppfylla det. Tex BER landar väl idag lite innan 15 och avgång till SEA är planerad 13…
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Läser i pressreleasen att ” Key destinations such as Berlin, Helsinki, Milan, and Zurich will be among the cities benefiting from this enhanced connectivity”

Antar att de kommer att lägga om feeden lite för att uppfylla det. Tex BER landar väl idag lite innan 15 och avgång till SEA är planerad 13…


Vore fantastiskt om det faktiskt gick att boka SAS longhaul från Berlin. Just nu är det riktigt dåligt.
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Läser i pressreleasen att ” Key destinations such as Berlin, Helsinki, Milan, and Zurich will be among the cities benefiting from this enhanced connectivity”

Antar att de kommer att lägga om feeden lite för att uppfylla det. Tex BER landar väl idag lite innan 15 och avgång till SEA är planerad 13…

Vet ikke når det skjedde, men BER har fått en 08xx avgang nå.

EDIT, slik ser det ut i mars:

Screenshot 2024-09-17 at 11.59.37.png
 
Last edited:
Re: SAS sommerprogram 2025

Tipper grunnen til at A321LR puttes på OSL, ARN og tidlig CPH avgangen til/ fra JFK har med gates. Det har vel stort press på Widebody gates i akkurat de tidspunktet og dagens T1 har om jeg ikke tar feil 3 gates som kun tar narrowbody.
Med A321LR på alle ruter så får man slinget maskinene til/fra vedlikehold som gjøres vel i CPH på en grei måte.
OSL og ARN får sikkert tilbake WB på New York igjen fra 2026 når LH flåten er utvidet og SAS har flyttet inn i nye T1 som vil ha ledige WB gates.

Og med 3 frigitte A330 så åpnes det jo muligheten for flere nye LH destinasjoner. Nå går vel 1 av de bort allerede ifb med annonserte upgauging på eksisterende ruter.

Bet forresten merke på slutten artikkelen at SAS Norges sjef nevnte om 2 daglige New York flighter.
Kan det faktisk bety at Delta også kommer inn med 1 daglig flight til både OSL og ARN for å komplementere SAS? CPH flyr de jo allerede til og skal øke frekvensen neste år.
Eventuelt at SAS faktisk vil betjene både EWR og JFK fra alle 3 hovedstedene.

Som jeg læser det fortsætter man med 330 på EWR og tilføjer JFK med 321.
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Så da blir det faktisk JFK med A321 + EWR med A330 fra OSL og ARN?

Ryker Canada rutene da eller?
 
Re: SAS sommerprogram 2025

Ser ut som SEA bare er A350 de første 5 ukene, også endres den til A330
 
Back
Top