SAS snart med inflight internet (status-tråden)

Re: SAS flåte

Når de har sagt StarLink innen utgangen av 2025 er det vel strengt tatt ikke så mye å melde om i disse dager?

Ok, men man kunne jo gjerne ha informert om når første fly var ferdig modifisert, hvor mange pr måned osv.

Re: SAS snart med inflight internet (status-tråden)

problemet med at airbaltic hadde 1 fly der starlink var montert.
blir spørsmål når de annonserer og når de fleste kundene kan bruke det.

Protoypen blir installert i Oktober, og majoriteten av flåten på de som ikke har intenrett nå er ferdig tidlig 2026. De som har internett i dag vil primært få byttet det på større sjekker.

På flyvninger hvor man kan nyte av teksten «Unfortuately, we’re having some technical issues, but we’re working to fix them as soon as possible»-banneret på pen rød bunn kan man, hver gang jeg har prøvd tror jeg, allikevel søke reiser etc på sas.no.
Det er tydelig at det skjer toveis dataflyt til og fra flyet.
Kan det være autensiteringsprosessen/betalingsløsningen som sperrer oppkobling?

SAS med SNART inflight internett har vel vært en nyhet de siste 10-15 årene…Norwegian bare gjorde det (nesten) fra start.

Det virker som det er helt trageide med longhaul nå - siste året opplever jeg vel at wifi virker 25% av gangene.
(1) wifi er på, innlogging feiler eller timer ut, og når man kommer på så virker det litt og så blir man sparket ut
(2) wifi er på, men "no coverage"
(3) wifi er ikke på engang
Og ingen informajson eller beklagelser.

På småflyene er det jo hit-n-miss men det er ikke så krise for der er jo ofte knapt med tid og plass til å åpne PCen eller får gjort noe på telefon. Beste WiFi var på en A319 hvor det i appen ikke var merket at den hadde wifi...

Er jo på mange vis en del av sjarmen med SAS. Alle de helt vanvittige rare tingene de lar skli.
Internett.
Websidene.
Enkelte av dragene som får drive på i fri utfoldelse ombord.
Orgiene i selvmotsigelser fra kundeservice
Lakserull

Tror egentlig ikke man skal forvente noe annet en at det KANSKJE er nett ombord ;)

Back