SAS slo egen punktlighetsrekord

<mod>
Har ryddet bort noe småplukk her nå - ber om at folk holder seg (omtrentlig) til temaet for tråden
</mod>

Ok. On topic:

Denne statistikken blir selvfølgelig brukt for alt den er verdt. Men min erfaring er at man samtidig da legger lista (forventningene) høyt. Og når det da oppstår en kansellering (1-2 av 100 avganger), eller en forsinkelse, så blir folk ekstra irriterte.
Det er ikke få folk som har brukt denne statistikken MOT meg når jeg står på gate og annonserer bad news. "og dere kaller dere det mest punklige selskapet lissom...".
Noen andre som har samme erfaring eller synspukter?

Denne statistikken blir selvfølgelig brukt for alt den er verdt. Men min erfaring er at man samtidig da legger lista (forventningene) høyt. Og når det da oppstår en kansellering (1-2 av 100 avganger), eller en forsinkelse, så blir folk ekstra irriterte.

Irriterte, stressede eller hva som helst er nok riktig for en del, hvertfall sett fra pax-siden av det (uavhengig av selskap tror jeg)

Opplevde 45 minutter forsinkelse forrige uke, og da var det ikke måte på hvor travelt folk hadde det, og hvor tight man hadde beregnet. Kom ombord i flyet 30 min sen, og det var en merkbar oppjaget stemning. Opplever ikke det samme når bussen er 30 minutter sen i rushtrafikken...

Back