Inspirert av tråden vurderes det å bygge en MD80 modell med drageskjema anno 1981.
Spørsmålet er om den skal lages i det vanlige klassiske skjemaet àla DC-9 eller en lettere modifisert versjon àla A300. Altså med litt knekk opp foran på stripen og tykk hvit stripe under den blå stripen langs vinduene.
Hva mener forumistene her?
SAS DC-9-80 var vel kanskje den maskinen i SAS flåten med flest Farge varianter, de 2 (3 ?) Grafitti maskinene - den blå og den røde- mener at det skulle være en grønn også men den ble kanskje aldri malt ?
Så var det Lillehammer OL flyet, som min kollega Molly i Norge tegnet og som fikk hennes design (jeg var it duden og hjalp Molly med farge laser printeren og så alle utkastene)
Og så var det Vegard Viking som skulle hente OL Vinnerne i Geneve, dog hadde ikke stakkars Vegard Viking rekkevidden med full last, så i hast ble en annen DC-9-80 døpt til Vegard Viking….
SAS DC-9-80 var vel kanskje den maskinen i SAS flåten med flest Farge varianter, de 2 (3 ?) Grafitti maskinene - den blå og den røde- mener at det skulle være en grønn også men den ble kanskje aldri malt ?
Så var det Lillehammer OL flyet, som min kollega Molly i Norge tegnet og som fikk hennes design (jeg var it duden og hjalp Molly med farge laser printeren og så alle utkastene)
Og så var det Vegard Viking som skulle hente OL Vinnerne i Geneve, dog hadde ikke stakkars Vegard Viking rekkevidden med full last, så i hast ble en annen DC-9-80 døpt til Vegard Viking….
MD-83 i Scanair maling- og regi fløy oss hjem fra Tenerife i 1993 (DC-10 `Baloo´på utreisen). Mener at jeg hadde en tur med den som Sas-maskin på FBU-HAU en gang og.
MD-83 i Scanair maling- og regi fløy oss hjem fra Tenerife i 1993 (DC-10 `Baloo´på utreisen).
De var konfigurert for utenlandstrafikk mens de var i SAS-farger, så de var kun unntaksvis på innland.
MD-80: på tampen av 80-tallet hadde vi en tur CPH-FBU i en maskin med helt nye, grå seter, kan det stemme at dette var tiltenkt hele MD-flåten, men at Sas etter kort tid forkastet ideen og beholdt de blå´ ?