SAS, så lavt priset på børsen at man _må_ kjøpe ?

Re: SAS, så lavt priset på børsen at man _må_ kjøpe ?

man trenger jo ikke å være rakettforsker for å skjønne at vi er inne en tid med mange skyggedaler i verdensøkonomien, og de aksjene som får gjennomgå først er jo de næringene som er mest sensitive for slike svingninger som feks aksjer i flyselskap.

Jeg personlig tror SAS er klar til å vise muskler og at de vil forbedre resultatet i 2008, men som sagt markedet er inne i en usikker tid.

Skulle jeg kjøpt aksjer i NAS så ville jeg overveid det nøye med tanke på yielden i framtiden med så mange nye maskiner med kun et antall seter ombord.

easy comes, easy goes. ;-)

Oslo Børs i pluss igjen
Børskommentar: Oslo Børs har visket bort årets tap.

Øyvind Thyri, TDN Finans , Cecilie Langum

Lave inflasjonstall fra USA sørget for en solid oppgang på den hjemlige børsen. Oslo Børs holdt seg solid i pluss utover ettermiddagen, der en knallsterk oljepris også bidro til å gi gass.

Inflasjonstall fra USA gir hovedindeksen et solid løft mot slutten av dagen. De svært viktige nøkkeltallene viser at prisveksten i USA er lavere enn ventet.
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1402052.ece?jgo=c1&WT.svl=article_readmore

MEN SAS og Norwegian ligger på kurser rundt årets laveste

Da denne tråden ble startet var kursen på ca 55kroner for en aksje hvis ikke jeg tar helt feil.
Den er idag på 41,60 altså ned rundt regnet 25% siden da.
Hadde man investert 1 million kroner for ett år siden og solgt idag, hadde man tapt 690.700 kroner.

IMM

Godt man ikke kjøpte DY på samme tidspunkt, Endring hittil i år -46,75% , SAS Endring hittil i år -39,49%

Da denne tråden ble startet var kursen på ca 55kroner for en aksje hvis ikke jeg tar helt feil.
Den er idag på 41,60 altså ned rundt regnet 25% siden da.
Hadde man investert 1 million kroner for ett år siden og solgt idag, hadde man tapt 690.700 kroner.

IMM

eehh jeg tror nok du hadde strøket i matte med den uregningen der....begynner man med 1mill og taper 25% har man tapt 250.000;)

Uansett er flyselskaper noe jeg holder meg laaaaangt unna på på børsen.

Back