SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Vet vel at jeg ikke burde legge for mye i sånn grafikk... For meg ser det ut som OS/LX style i midten og TG på vindu. Det er vel den konfig'en som er safest. Få vil vel havne med en fremmed på TG sine 'par-seter'. Da er det bare bredden på setet og 'hulen' som er spennende. Der er TG ganske mye bedre enn OS synes jeg.

Blir spennende å se hva det nye produktet blir, håper de beholder 7 i bredden på extra (pluss), går de opp til 8 der med bare lengere benplass som de har på det "nye" flyet så forsvinner hele poenget med å betale for den klassen etter min mening.

Undrar om de vågar testa 2-4-3-placering?
Mycket bekvämare enligt min mening. Ger möjligheter både för par och mindre familjer att sitta tillsammans.
3-3-3-placering är ju egentligen den allra sämsta lösningen. Inte speciellt lyckad för resande par - och inte heller lyckad för en två-barnsfamilj.
Jag vill minnas att Finnair använde 2-5-3 i sina MD11 - i stället för 3-4-3.

I seriously like your thinking. Er dette mulig, mtp. vektbalansering osv. av flyet, så hadde det vært riktig så kult gjort av SAS. Tror ikke de har guts, men hei, jeg liker å ta feil!

Mycket bekvämare enligt min mening. Ger möjligheter både för par och mindre familjer att sitta tillsammans.
3-3-3-placering är ju egentligen den allra sämsta lösningen. Inte speciellt lyckad för resande par - och inte heller lyckad för en två-barnsfamilj.
Jag vill minnas att Finnair använde 2-5-3 i sina MD11 - i stället för 3-4-3.

Finnair hade 3-4-3 i MD-11 i bakre delen iaf.

3-3-3 kommer med 150% bli standard konfig i Airbus A350 och i framtida Boeing 777-8/9X blir det 3-4-3. A380 kommer snart med möjlighet till 3-5-3.
SAS fyra nya A330-300 blir såklart med 2-4-2 seating.

Første gangen jeg prøver å legge til et bilde her og det er gjort med mobilen, men her er et bilde av hvordan SAS GO antagelig blir. Hentet fra instagram.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    53.4 KB · Views: 1,553
Burde være mer penger å tjene på setereservasjon i en 2-4-3 config.

2 er mer attraktivt for singel reisende/par.
4 kan være mer attraktiv for familier.

Blir dette den nye C-config? Fra en presentasjon til shareholders 11. feb.

BF-SAS-SAS-Business-Class-Upgrade-02.png

BF-SAS-SAS-Business-Class-Upgrade-01.png

Side 21: http://www.sasgroup.net/SASGROUP_IR/AdditionalFiles/Teleconference_prefshares_10feb2014.pdf

http://bonusfeber.dk/sas-viser-billede-af-deres-kommende-business-class-sas-business/

Expected rollout 2014/2015 - vet vi når i 2014, og hvilken rute ?

Expected rollout 2014/2015 - vet vi når i 2014, og hvilken rute ?

Langdistianseflyene til SAS brukes på alle longhaul-ruter, så det vil isåfall gjelde alle (evt. ingen) ruter. Men A330 brukes oftere fra OSL/ARN og A340 fra CPH til USA/Asia.

Håper bare ikke de pakker pluss sammen til 8 i bredden slik de har gjort på innleieflyet. Da forsvinner jo hele poenget med pluss. 7 i bredden på pluss gir etter min mening en perfekt mellomting mellom økonomi og C-klasse...

Håper bare ikke de pakker pluss sammen til 8 i bredden slik de har gjort på innleieflyet. Da forsvinner jo hele poenget med pluss. 7 i bredden på pluss gir etter min mening en perfekt mellomting mellom økonomi og C-klasse...

Er det noe som tyder på at det blir det i 330/340? Kan ikke huske å ha lest noe om det.
Innleieflyet fikk vel minimal rekonfigurering, derav 8 i bredden i Plus.
8 i bredden i 350 bør gå helt greit, ingen stor forskjell fra i dag, bortsett fra et ekstra midtsete.

Last edited:
Er det noe som tyder på at det blir det i 330/340? Kan ikke huske å ha lest noe om det.
Innleieflyet fikk vel minimal rekonfigurering, derav 8 i bredden i Plus.
8 i bredden i 350 bør gå helt greit, ingen stor forskjell fra i dag, bortsett fra et ekstra midtsete.

8 i bredden på en 350 blir vel vesentlig dårligere enn Norwegians 7 på 787-en?
Sas ønsker vel ikke noe dårligere øko+ tilbud enn dem komfortmessig heller.
(Om de da tenker i de baner)

Back