SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Noen hint om når det nye konseptet/designet blir lansert?
Nå er det vel under ett år til det første flyet er i luften hvis jeg husker rett... Noen som vet hvilket fly som blir først ut?

Vad jag har förstått ska upp till 7 av SAS 330/340-maskiner få den nya inredningen. Övriga 4 kommer att fasas ut i takt med att 330-300E levereras. Jag antar att det i första hand blir de som nu är leasade, som kommer att lämna flottan. Hur är ägarförhållandena vad gäller SAS 340? LN-RKF och LN-RKG tycks vara ägda av SAS. Övriga leasas från bl.a. Rurik Ltd.

Av nuvarande 330-flotta är 1 leasad och övriga 3 ägda.
Om nu uppgifterna på planespotters.net stämmer.

Jag antar att dessa ägarförhållanden också kommer att påverka vilken individ som blir den första som får den nya inredningen.
Vem vet - det kanske blir LN-RKP som nu i smyg demo-utrustas? Den maskinen är ju ändå leasad på 5-6 år.

Blir dette den nye C-config? Fra en presentasjon til shareholders 11. feb.

BF-SAS-SAS-Business-Class-Upgrade-02.png

BF-SAS-SAS-Business-Class-Upgrade-01.png

Side 21: http://www.sasgroup.net/SASGROUP_IR/AdditionalFiles/Teleconference_prefshares_10feb2014.pdf

http://bonusfeber.dk/sas-viser-billede-af-deres-kommende-business-class-sas-business/

Det står et par poster høyere opp .... Ellers er det ikke kjent hvilke ruter som blir først ennå.

Er det kanskje et forsøk på å "pynte" veggen mot galley istedenfor en enkel "tapet".

Forhåpentligvis er det for oppbevaring av cognac og champers:) Turkish har jo bar i dette området på sine store busser.

Forøvrig ser jeg i shareholders-presentasjonen at SAS har 12 Boeing CRJ900 regional jets... Skal ut å fly med en av disse i kveld, så da blir det en ny Boeing i loggen;)

Forhåpentligvis er det for oppbevaring av cognac og champers:) Turkish har jo bar i dette området på sine store busser.

Forøvrig ser jeg i shareholders-presentasjonen at SAS har 12 Boeing CRJ900 regional jets... Skal ut å fly med en av disse i kveld, så da blir det en ny Boeing i loggen;)

Det er vel Bombardier CRJ 900 og ikke noen Boeing

Nå som det er mer eller mindre klart hvordan business class blir, hva sier ryktene om Plus? Det er etter min mening et service konsept som passer veldig godt for det skandinaviske markedet, så vi får håpe at løftet her blir like bra som det ser ut som det blir i C.

Ja det blir det.

Siden "elefnaten da er ute av skapet" (?!), finnes det noen flere bilder fra andre vinkler?

Ser spennende ut, gleder meg til å få prøve denne, SAS vil helt klart få et vesentlig bedre produkt. Er vel for tidlig til å si noe om hvilke individer vil komme først, og når den første skal oppgraderes?

Skal sjekke i morgen om det kan fremskaffes flere bilder (tror ikke det er laget så mange)
Skapet er jeg litt usikker på, men vet at en del av garderobeskap etc skal bygges om også, så kan være noe erstatning for tapt plass andre steder.

Back