SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Ikke mange som har hvisket så mye.
Men kan kanskje være at selskapet har noe planer rundt lansering/offentliggjøring av dette, uten jeg vet hvorfor.
Men jeg vil i alle fall ikke være den som illojalt legger slikt ut på et åpent forum uten velsignelse fra arbeidsgiver.
Så får folk like det eller ikke ;-)

Håper det kommer en offisiell lansering snart da :) Seter ala CX hadde vært helt supert og håper på det beste, men er forberedt på å bli skuffet :)

Last edited:
Ikke mange som har hvisket så mye.
Men kan kanskje være at selskapet har noe planer rundt lansering/offentliggjøring av dette, uten jeg vet hvorfor.
Men jeg vil i alle fall ikke være den som illojalt legger slikt ut på et åpent forum uten velsignelse fra arbeidsgiver.
Så får folk like det eller ikke ;-)

Nej, our lips are sealed, ikke SAS Steward? ;)). Men det bliver skønt for både kunder og ansatte :))

Bra, flyr ikke SAS long-haul før dette er ordnet opp i (foruten returen hjem fra NRT søndag :p). Cabinen i dag minner mer om 90-tallet enn 2014. Liker godt 340 og dette betyr trolig at flyene vil leve en god del år til :)

Mulig det er nevnt før, men vil SAS når ha lik config i A330 og A340? Altså, like mange seter på begge maskiner?

Kommer SAS til å fortsette med samme fager på vegger, stoler og gardiner? Det er jo ikke lenger helt sammenheng mellom fargene på flyene (utenpå og inni) på den ene siden og fargene som brukes ellers ved innsjekk og lounger på den andre siden. Det kan jo tenkes at både interiør og eksteriør på flyene endres.

Kommer SAS til å fortsette med samme fager på vegger, stoler og gardiner? Det er jo ikke lenger helt sammenheng mellom fargene på flyene (utenpå og inni) på den ene siden og fargene som brukes ellers ved innsjekk og lounger på den andre siden. Det kan jo tenkes at både interiør og eksteriør på flyene endres.

Nej, der bliver helt nye farver i kabinerne. Bl.a. sort og gråt. Om det kombineres med den "nye" lyseblå kommercielle farve, ved jeg ikke.

Iberia er igang med det samme som SAS på sine A340-600. Første fly er inne til retrofit. Ser ut som samme Businessete som SAS har valgt.

Iberia C-klasse:
http://www.iberia.com/web/obsmenu.do?menuId=EIVBPB

Retrofit bilder:
http://fly-news.es/aerolineas/asi-transforma-iberia-el-interior-de-su-flota-de-largo-radio/

Kanskje SAS med ette kan ta tilbake endel av oss som har gått til andre selskaper. Dagens biz-seter holder jo ikke mål, men dette ser ikke så verst ut.
Hvis LH også gjør noe med de forhistoriske biz-setene sine, kan muligens *A bli aktuelt for meg også, selv om jeg forløpig er OW entusiast på min hals.

Nej, der bliver helt nye farver i kabinerne. Bl.a. sort og gråt. Om det kombineres med den "nye" lyseblå kommercielle farve, ved jeg ikke.

Jeg vet at du ikke kan gi noen detaljer, men er det lov å spørre om når dette blir offentlig og vi får se bilder m.m.? ;)

Spennende, skal kort- og mellomdistanseflyene også få de nye interiørfargene?

Jeg har tatt bilde av nye C-class, men måtte love å ikke legge det ut før offentlig lansering:-( Det blir 1-2-1 og fargemessig blir C-class anderledes enn Pluss- og Go-class. Farge skala og interiøret kan minne om American Airlines First Class, men SAS sitt interiør blir mer elegant, moderne og komfortabelt men kanskje noe mørkere(grå+mørke brun). Riktig lekkert!

Last edited:
Jeg har tatt bilde av nye C-class, men måtte love å ikke legge det ut før offentlig lansering:-( Det blir 1-2-1 og fargemessig blir C-class anderledes enn Pluss- og Go-class. Farge skala og interiøret kan minne om American Airlines First Class, men SAS sitt interiør blir mer elegant, moderne og komfortabelt men kanskje noe mørkere(grå+mørke brun). Riktig lekkert!

Høres fantastisk ut!! Gelder meg til å se det endelige produktet, og ikke minst til å fly det :D

Gardinen i kabinen blir den nye lysblå kommersielle fargen. På nye C-class på 350/340/330 vil gardinen være grå(så vidt jeg kan se). I Pluss- og Go-class er gardinen lyseblå. Dette vil være en fin kontrast til det nye eike-panelet som dekker partition wall som vender mot fwd og aft galley. På alle de illustrasjoner jeg har blitt forelagt, ser det ut som SAS sin logo vil lyse opp på denne panelveggen, men da i sin vanlige dype blåfarge. Det ser riktig fint ut.

Last edited:

Gardinen i kabinen blir den nye lysblå kommersielle fargen. På nye C-class på 350/340/330 vil gardinen være grå(så vidt jeg kan se). I Pluss- og Go-class er gardinen lyseblå.

Spennende, skal kort- og mellomdistanseflyene også få de nye interiørfargene?

Tiltross for at dette ikke har vært offentlig gjort tidligere, har jeg vanskelig for å forestille meg at SAS vil fly med gammel fargeskala på short haul, mens de skifter til nye farger i kabinen på long haul. Er overbevist om at det også her blir en endring...men tror dette vil skje i samband med endringer av flåten på short haul. Bare en hunch jeg har...ut i fra de signaler som har lekket ut;-)

Gleder meg til å se et litt mer fresht interiør. Tøfft at de satser på skandinavisk treverk på veggene...

Back