SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Meget gode nyheter dette også. Får man da håpe at man velger å kopiere CX, men det er nok kanskje å håpe på litt for mye :-)
 
Kanskje de vil sette inn noe i likhet med det ay har? det er min gjetning..
 
Last edited:
Meget gode nyheter dette også. Får man da håpe at man velger å kopiere CX, men det er nok kanskje å håpe på litt for mye :-)

Ja, det hadde vært ideelt

Cathay_Pacific_Airways_A330_D.jpg
 
Ja, det hadde vært ideelt

Men det blir vel ikke aktuelt dersom de vil ha seks i bredden... Da er man nok heller tilbake til noe som likner LH sin nye løsning.

Det jeg virkelig håper på, er at SAS strekker seg langt for å få den nyeste / mest fremtidsrettede løsningen, slik at ikke situasjonen blir som sist; det tok ikke veldig langt tid etter at SAS satte inn skråbenkene før lie-flat var et produkt som ble etterspurt i markedet.

Hva som blir neste "greie" etter at setene har blitt helt flate vet jeg ikke, men det kan vel tenkes at det kan gå på generell komfort, bredde og privacy. Og hva angår privacy... så er jo et herringbone oppsett ganske overlegent. Utmerket hvis man reiser alene, men det kan bli ganske så tricky dersom man er to og prøver å ha det sosialt. Personlig håper jeg ikke på en slik konfigurasjon.
 
Men det blir vel ikke aktuelt dersom de vil ha seks i bredden... Da er man nok heller tilbake til noe som likner LH sin nye løsning.

...

Hva som blir neste "greie" etter at setene har blitt helt flate vet jeg ikke, men det kan vel tenkes at det kan gå på generell komfort, bredde og privacy. Og hva angår privacy... så er jo et herringbone oppsett ganske overlegent. Utmerket hvis man reiser alene, men det kan bli ganske så tricky dersom man er to og prøver å ha det sosialt. Personlig håper jeg ikke på en slik konfigurasjon.

Finnair / Swiss løsningen virker veldig bra i så måte, men så vidt jeg kan se gir den kun 32 seter i frontkabinen. I presentasjonen til SAS var det satt opp 34 seter.
 
Igjen, se på bildet fra presentasjonen som en illustrasjon. Det er litt merkelig hvis de har bestemt seg for antall seter i frontkabinen, om det er seks i bredden osv, hvis de ennå ikke har bestemt seg for setetype.Her er det flere ting som vil avhenge av hverandre.

I mailen fra SAS i dag sto det at 7 fly skulle få oppgradering, ikke opptil syv. La oss håpe det er korrekt.
 
Igjen, se på bildet fra presentasjonen som en illustrasjon. Det er litt merkelig hvis de har bestemt seg for antall seter i frontkabinen, om det er seks i bredden osv, hvis de ennå ikke har bestemt seg for setetype.Her er det flere ting som vil avhenge av hverandre.

Seatmappen fra pressekonferansen legger jo svært mange begrensninger når det gjelder rom for "nyskaping". Men om man legger god viljen til ryktene om en SK+AY, er det jo lov å håpe på en config ala det AY har i dag :stir
 
Ref Bjørnstrøm sin post her:
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=897035&postcount=142

Ser ut som SAS går for en 1-2-1 konfigurasjon på business, og første fly skal være ferdige Januar 2015.
Annen info er: LED-lys i taket, nye farger, store IFE skjermer i alle klasser, oppbevaringsring i C (for Fnater?), færre seter i C pga større stoler

Sorry, jag hittade inte rätt tråd.

Har en bild och lite mer information som kommer 14.00, jag hann inte få det översatt till norsk innan deadline. Heter numera Bjørnstrøm på BusinessClass.no :)

http://www.businessclass.no/sas-lanserer-ny-business-class-januar-2015/
 
Ref Bjørnstrøm sin post her:
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=897035&postcount=142

Ser ut som SAS går for en 1-2-1 konfigurasjon på business, og første fly skal være ferdige Januar 2015.
Annen info er: LED-lys i taket, nye farger, store IFE skjermer i alle klasser, oppbevaringsring i C (for Fnater?), færre seter i C pga større stoler

Gode nyheter!

Jeg kan ikke avsløre produsenten av setet, men det er ingen spesialløsning og setet er ikke helt unikt for SAS – den leksen har vi lært oss.

Da lukter det vel LH-seter?
 
I følge artikkelen på businessclass.no er det A340 som er første fly ut - ikke A330 som bjornstrom skriver i sin post.

Hva er riktig?
 
I følge artikkelen på businessclass.no er det A340 som er første fly ut - ikke A330 som bjornstrom skriver i sin post.

Hva er riktig?

Det Bjørnstrøm skriver er at første fabrikknye A330 kommer i August 2015, ikke at A330 er først ute med ny C
 
Nej, stolarna är inte vinklade utan raka i planets riktning.

Mener å ha lest at en viktig grunn til LH valgte sin løsning var at leverandører til LX/SN ikke klarte å levere stort nok volum raskt nok til LH sin flåte. Ikke et problem for SK :)
 
Og oppgraderingen av de eksisterende A330 maskinene skal vel påbegynnes i 2014?

Ja.
De 340 SAS skal beholde en stund til, samt alle 330 starter oppgradering i 2014.
Tror nok det er riktig at første maskin ut er en 340. Husker ikke helt rekkefølgen, men det merker man raskt :-)
 
Da vil jeg håpe at de splitter nye setene er klare til SK925`s avgang til IAD den 24 Juli neste år...

Skal ha med fruen over dammen og gifte oss der, så hadde vært en hyggelig start på turen det gitt! :)

Kim
 
Back
Top