SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Siste nyhet ang. A330- og/eller A340-interiörer er (hvis f.eks. en eller flere av LD3-posisjonene nede oftest gär tomme ?) ä bygge inn nede Galleys og Lavatories, sä man kan öke pax-kapasiteten oppe med + 15 til +18 % ... idéen er ganske ny, jeg vet ikke om den kan retrofittes ? En annen ny idé (fra Zodiac) er ä bygge inn pax-seter nede :

http://www.aeropatent.com/flightbit...iner-why-not-step-down-into-the-zodiac-lounge

Ikke akkurat siste nytt naar det gjelder A340 (600) som ihvertfall hos Lufthansa har hatt Lavatories nede siden de ble levert. L-1011 hadde jo konfigurasjoner med Galley nede (mener at DC-10 kunne leveres med det ogsaa - tror Scanair (Flyselskapet ikke forumet)). Saa ikke siste nytt, men gode ideer fra 70 tallet som kan brukes igjen :p

Ikke akkurat siste nytt naar det gjelder A340 (600) som ihvertfall hos Lufthansa har hatt Lavatories nede siden de ble levert. L-1011 hadde jo konfigurasjoner med Galley nede (mener at DC-10 kunne leveres med det ogsaa - tror Scanair (Flyselskapet ikke forumet)). Saa ikke siste nytt, men gode ideer fra 70 tallet som kan brukes igjen :p

Scanair DC-10 hadde bl.a. lager med tollfrie varer nede, med adgang for kabinansatte via en klaustrofobisk heis, men ikke toaletter.

De lange Tristarene hadde også galley nede. Alltid gøy når heisen stoppet, men skjedde visst forbausende sjelden. Populær plass for røykepauser også .. ;)

12829428_10209027252860019_1344692561091317156_o.jpg

Last edited:
Er det to a340 som ikke er oppgradert til nå? Jeg skal for første gang fly business på fredag og håper selvfølgelig på new cabin. Det ser ut til at det er oppsatt med det nå, men vet jo at det kan endres i siste liten...

Er det to a340 som ikke er oppgradert til nå? Jeg skal for første gang fly business på fredag og håper selvfølgelig på new cabin. Det ser ut til at det er oppsatt med det nå, men vet jo at det kan endres i siste liten...

Jepp, OY-KBC og KBD er ikke oppgradert enda.
Og "reservemaskinen" LN-RKP skal få nye plus seter, men blir ellers som den har vært.

Lykke til, satser på ny cabin!!

LN-RKP er nå på vei til ZRH.

Det er sikkert for installasjon av gammel Plus-kabin. Tar sikkert ikke så veldig lang tid...

Det blir ipads til kunder som reiser i SAS PLUS på LN-RKP etter at de har fått nye seter.
Det hadde vært bra om SAS fikk lagt ut en "seatmap" for LN-RKP på SeatGuru.
Det er mye rot med hvordan layout i kabinene er på SAS sine A340-maskiner nå.

Det hadde vært bra om SAS fikk lagt ut en "seatmap" for LN-RKP på SeatGuru.
Det er mye rot med hvordan layout i kabinene er på SAS sine A340-maskiner nå.

Nå er det vel ikke flyselskapene som legger ut på Seatguru? At derimot Seatguru ikke følger med i timen er en annen sak

Er de "nye" sæder ikke de gamle plus sæder? Der er video i[/QUOTE

Korrekt. "Nye" seter er de gamle Plus seter fra den gamle SAS cabin-configurasjon som nå er blitt byttet med refreshed cabin og ganske riktig er det TV-skjermer i disse setene. Men det har ikke lykkes SAS å integrere disse med entertainment systemet som er på LN-RKP(fra LAN Chile) ettersom det har helt sitt eget system. Derfor tilbys alle på SAS Plus på denne maskinen ipad(slik som på Business CPH-BOS som flys med PrivatAir).

Sk939 ARN lax i dag
Setebytte fra rad 22 til rad 17, noen som kan "guestimete" hvorfor?
Håper ikke det er LAN maskinen da jeg har pluss billett!

Sk939 ARN lax i dag
Setebytte fra rad 22 til rad 17, noen som kan "guestimete" hvorfor?
Håper ikke det er LAN maskinen da jeg har pluss billett!
LAN-maskinen er vel og får installert nye seter i Plus, så er nok ikke den...

Back