• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Fant ikke noe svar på jumbojets spørsmål.
Vil 30 a/b/g/h være et godt valg på ny 340? Er benplassen like god som lengere bak på nødutgangen?
30 er vel bak gardinen til plus... Vanlig eller bedre plass?

Række 30 er fantastisk. Mere benplads end den gamle række 23.
 
Det var da et latterlig og arrogant svar. Jeg spørg efter en dato!

Hvis du hadde sett på forrige side, ville du sett at det sto estimert klar 19/3 .. så svaret er ganske så rikrig det. Bare å følge med - den kan ikke være langt unna. ;)
 
Det var da et latterlig og arrogant svar. Jeg spørg efter en dato!

Der er jo ikke nogle der ved det præcist, der kan løbende opstå uventede ting der skal udbedres eller at noget tager længere tid end planlagt. Tjek Expertflyer for at se hvornår den er planlagt i produktion. Det er rent faktisk tilladt at være lidt opsøgende selv, f.eks tjekke nogle sider tilbage i tråden, der kan du finde en ca oversigt.
 
Da er LN-RKG på vei nordover... :)

Edit:
Første flight med ny kabin i dag (21.03) for LN-RKG... SK983 til NRT.
Vet du tilfeldigvis hvordan seatmap ser ut på biz etter oppgraderingen? Setevelgeren til SAS ligner ikke på det jeg finner på Seatguru o.l. Setevelgeren viser 10 mot 8 på Seatguru.
 
Vet du tilfeldigvis hvordan seatmap ser ut på biz etter oppgraderingen? Setevelgeren til SAS ligner ikke på det jeg finner på Seatguru o.l. Setevelgeren viser 10 mot 8 på Seatguru.
Finnes ikke noe seatmap på oppgradert A340 på SeatGuru.

Men det er 10 rader i Business-kabinen. 8 foran galley som på A330, og to rader bak galley slik som på gamle 340. SAS sin setevelger er vel også litt buggy...
 
Hei,

vi har SAS plus fra IAD-CPH i dag (23/3) og ved innsjekk via app nå ser jeg setevelgeren viser at vi kan velge rad 11-15 med 2-4-2 konfig. Dette betyr såvidt jeg har skjønt LAN maskin uten skikkelig plus kabin.

Samtidig har jeg forstått at denne maskinen skal "oppgraderes" med de gamle SAS plus setene. Noen som vet om dette er gjort på denne maskinen ?
 
Hei,

vi har SAS plus fra IAD-CPH i dag (23/3) og ved innsjekk via app nå ser jeg setevelgeren viser at vi kan velge rad 11-15 med 2-4-2 konfig. Dette betyr såvidt jeg har skjønt LAN maskin uten skikkelig plus kabin.

Samtidig har jeg forstått at denne maskinen skal "oppgraderes" med de gamle SAS plus setene. Noen som vet om dette er gjort på denne maskinen ?

Nei, det er ikke gjort ennå. Blir først å skje månedsskifte apr/mai.


Til info: "Nedgaderingen" endte med oppgradering, virker som om alle med Plus billett fikk Biz!
 
Noen som kan se hvilken maskin som pt. er oppsatt på CPH-NRT den 9/mar. og på retur 14/mar.

Ha en riktig fin helg !
 
Last edited:
Back
Top