• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Og da er OY-KBC på vei til Zurich for oppgradering (SK9135). Da er det bare OY-KBD igjen.

Og KBD hadde jeg fornøyelsen av å fly CPH - PEK i natt

Sov ganske godt i 1A - men blir bra når alle er oppgradert.
 
Jeg skal en tur til Tokyo i slutten av mai (28. mai), og får opp en litt underlig seatmap. Det ser ut til å være 2+2+2 i business. Det betyr vel da at dette er en maskin med gammelt interiør, eller at det er ex-LAN? På returen en drøy uke senere ser det ut til å være ny seat map.
 
Jeg skal en tur til Tokyo i slutten av mai (28. mai), og får opp en litt underlig seatmap. Det ser ut til å være 2+2+2 i business. Det betyr vel da at dette er en maskin med gammelt interiør, eller at det er ex-LAN? På returen en drøy uke senere ser det ut til å være ny seat map.

det er vel KBD som flyr den, da. Den har ikke vært inne til refresh på aktuelle tidspunkt :-)
 
Skal fly SK901 i Plus i morgen (6. mai), og ser at seatmap på SeatGuru ikke stemmer med det som kommer frem i app ved innsjekk. Plus går fra 14 til 17 i SAS-appen, men fra 20-23 på SeatGuru. Noen som vet hvilket fly som er satt opp på denne, og om det er oppgradert kabin?:)
 
Skal fly SK901 i Plus i morgen (6. mai), og ser at seatmap på SeatGuru ikke stemmer med det som kommer frem i app ved innsjekk. Plus går fra 14 til 17 i SAS-appen, men fra 20-23 på SeatGuru. Noen som vet hvilket fly som er satt opp på denne, og om det er oppgradert kabin?:)

Det tyder på LN-RKP (ex-LAN)
 
De "gamle" A340 hadde + fra rad 14-17, så det er trolig OY-KBD.

När jag tittade i Expertflyer för nån timme sen, så hade SK901 i morgon 6 maj en seatingplan som var den gamla businesslayouten (2+2+2) en plus-kabin som började med rad 20, och Go-kabin från 30 till 55. Så ser inte den gamla layouten ut - som du mycket riktigt påpekar. Därför antog jag att flighten tursatts med LN-RKP.
När jag tittar i EF nu, så ligger där en konventionell, gammal seatingplan, dvs OY-KBD.
 
Ok, takk! RKP hadde fått satt inn gammel Plus nå, så da blir det vel det samme hvilken av de. Hvordan er de gamle setene? Har bare prøvd nye Plus.
 
Da er OY-KBD nå på vei til ZRH for ny kabin. Siste fly med gammel kabin er nå ute (med unntak av LN-RKP).
 
Last edited:
Hva skjer med de gamle setene? Kastes de? (Vet noen av de gamle plusseter blir satt inn i LAN-maskinen).
 
Hva skjer med de gamle setene? Kastes de? (Vet noen av de gamle plusseter blir satt inn i LAN-maskinen).

Det ble kommentert på turen til ZRH at gamle seter kastes, ja, med mindre det er noe helt spesielt som er planlagt.
 
RKN på SK908 16. Juni, hadde to seter i C som ikke fungerte, 8 A og 4 F, mens de ikke kunne fikse 8A før avgang, fikk 4F ordnet sitt med hjelp av to fra bakken. 8A skulle i møte etter landing, og ville ikke ha noen servering, men kun sove. Ombord fikk de ordnet noe under bena ved hjelp av tepper, men han hadde jo rygglenet i oppreist stilling. Ellers så man mye slitasje på gulvteppet inne i stolen på flere steder. C var helt full (inkl 3 små barn, som ikke ble noe problem mht skriking ) så de kunne ikke bytte seteplassering.
 
Back
Top