SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

SAS har også lagt inn datoer.
Dette er vel datoer på når de aktuelle maskinene skal inn til modifikasjon. OY-KBI er som kjent inne nå og blir vel ferdig i i midten av januar.

OY-KBM - 23. januar
LN-RKG - 19. mars
OY-KBC - 30. mai
OY-KBD - 29. juni

Reposter denne posten fra 31.12.2015
 
KBM skal vel etter planen fly oppover i dag. Får håpe hun har beholdt Star-malingen da... :)

Ser man bort fra backup-maskinen så er det nå kun to aktive A340-maskiner igjen med gammel kabin (OY-KBC og OY-KBD)

Den har fortsatt Star farger :)
 
Da har vi følgende datoer de neste maskinene er beregnet ferdig (kan alltid bli noen forsinkelser):

LN-RKG - 19. mars
OY-KBC - 30. mai
OY-KBD - 29. juni

Hvis hele flåten er pusset opp innen tidsfristene betyr vel det at SAS har en ekstra maskin til overs (i tillegg til LN-RKP) fra juli og frem til OSL/CPH-MIA starter i slutten av september.
 
Da har vi følgende datoer de neste maskinene er beregnet ferdig (kan alltid bli noen forsinkelser):

LN-RKG - 19. mars
OY-KBC - 30. mai
OY-KBD - 29. juni

Hvis hele flåten er pusset opp innen tidsfristene betyr vel det at SAS har en ekstra maskin til overs (i tillegg til LN-RKP) fra juli og frem til OSL/CPH-MIA starter i slutten av september.

Det kan sikkert komme godt med som backup. Vi husker jo fra tidligere somre hvor SAS har vært nødt til å hyre inn andre fly!
 
Last edited:
Betyr dette at når vi kommer til slutten av juli så er det kun ex-LAN maskinen som ikke er med ny innredning? Hvor brukes i så fall den normalt sett? Hvis så er tilfellet er det mulig man skal gjøre et forsøk på SFO med CT (man er da optimist).
 
Betyr dette at når vi kommer til slutten av juli så er det kun ex-LAN maskinen som ikke er med ny innredning? Hvor brukes i så fall den normalt sett? Hvis så er tilfellet er det mulig man skal gjøre et forsøk på SFO med CT (man er da optimist).

Med CT mener du så OSL - SFO med LN-RKP(Chile maskinen)?
I sommerperioden ville den sikkert gå godt, men måske lidt meget Californien kapacitet når SAS allerede har daglig til SFO og LAX hhv. fra CPH og ARN.
 
Med CT mener du så OSL - SFO med LN-RKP(Chile maskinen)?
I sommerperioden ville den sikkert gå godt, men måske lidt meget Californien kapacitet når SAS allerede har daglig til SFO og LAX hhv. fra CPH og ARN.

Nei, med CT mener jeg Companion Ticket (Eurobonus), og med SFO så mener jeg å fly fra TOS via OSL og CPH til SFO med SAS.
 
Her tar OY-KBM av ifra ZRH igår,rett fra service

24567922103_2f24cf9963_k.jpg
[/url]OY-KBM at ZRH by kjetil kusch, on Flickr[/IMG]
 
Plus rad 20, never again. Vil advare mot å booke første rad, 20, i de moderniserte A330. Hvis du syntes 1.rad (14 ) var topp i den gamle varsjonen, så har rad 20 begrenset benplass.

Ja, rad 14 - vindussete var overlegent bra !
Fløy nye pluss hjem fra Hong Kong forleden, rad 26; ble imponert av behagelige seter, flott underholdningssystem/store skjermer, og bra servering, fikk nesten litt `gammel business class følelse. Det eneste jeg kunne ønske meg (i tillegg til champagne :cool:) var noen cm. bedre benplass.
 
Last edited:
Noen som vet hvilken maskin som skal CPH NRT på søndag 28?
Ser ut som ny config. Har valgt 7H
 
Noen som vet hvilken maskin som skal CPH NRT på søndag 28?
Ser ut som ny config. Har valgt 7H

Det er ny kabine. Du kan checke det på expertflyer. Ny config er 1-2-1 config i business. Economy starter på rad 30.

I øvrigt godt fyldt på business + plus
 
Fant ikke noe svar på jumbojets spørsmål.
Vil 30 a/b/g/h være et godt valg på ny 340? Er benplassen like god som lengere bak på nødutgangen?
30 er vel bak gardinen til plus... Vanlig eller bedre plass?
 
Back
Top