SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Oh Boooooo :(
Jaja....da blir det en god bok å lese og litt film på iPad'en.
Takk for mega kjapt svar!! :)

Hvordan ser man om det er ny eller gammel på A340? Ser at den jeg skal ta på ARN-HKG blant annet "mangler" flere seterader bak til høyre i go.

Ny kabin begynner Go på rad 30, mens den gamle begynner de på den 23.

ARN-HKG er kun A330, setene som mangler bak på høyre side er hvilemoduler. Disse modulene er kun på de to nye A330E og ikke på de andre A330 som ble oppgradert.

Har lest side opp og side ned, men trenger litt hjelp / tips.

Jeg og fruen tar en svipptur til HKG, bak gardinen ja. Har booket sete 30 G og H, både ut og hjem. Noen synspunkter på setevalget?

Senere, 28 april tar vi med ungene ( 2 og 5 år) til statene, utreise til IAD med SK925, a-330, vurderer setene 30 C, D, E og F. Hjemreisen er 13 mai med SK902 fra EWR, a340. Noen som har tips / forslag til setevalg?

Må vel helst være bulkhead, da jeg er 190 cm og ikke så glad i at sete foran blir lagt ned før vi har forlatt gate. I tillegg har ungene litt mer plass å røre seg på. Vil også gjerne unngå å få dokøen oppi matfatet.

Kan man allerede nå se om det blir ny eller gammel cabin på disse turene?

Har lest side opp og side ned, men trenger litt hjelp / tips.

Jeg og fruen tar en svipptur til HKG, bak gardinen ja. Har booket sete 30 G og H, både ut og hjem. Noen synspunkter på setevalget?

Senere, 28 april tar vi med ungene ( 2 og 5 år) til statene, utreise til IAD med SK925, a-330, vurderer setene 30 C, D, E og F. Hjemreisen er 13 mai med SK902 fra EWR, a340. Noen som har tips / forslag til setevalg?

Må vel helst være bulkhead, da jeg er 190 cm og ikke så glad i at sete foran blir lagt ned før vi har forlatt gate. I tillegg har ungene litt mer plass å røre seg på. Vil også gjerne unngå å få dokøen oppi matfatet.

Kan man allerede nå se om det blir ny eller gammel cabin på disse turene?

primært er det vel LN-RKP som skal fly 901/902 i sommerprogrammet

Skal fly A340-300 i mars, men ifølge seatmap hos SAS er det 55 rader. Kan det virkelig stemme? Er ikke det for de nye A330? Andere steder finner jeg seatmap med 46 rader for de flightene.

Deet er ikke 55 rader, men tellingen på Go starter på rad 30. Så 26 rader i Go. Dette blir det samme på 343 og 333 etter ombyggingen.

Da lurer jeg på hva de som på sas.no har valgt seg sete i rad 47-55 kan forvente når de kommer ombord i flyet.

attachment.php

Attachments

• 340.jpg
    340.jpg
    108.2 KB · Views: 1,904
Da lurer jeg på hva de som på sas.no har valgt seg sete i rad 47-55 kan forvente når de kommer ombord i flyet.

attachment.php

Den skjønte jeg ikke? Setene er jo der som du ser på setekartet

Husk det rundt på nett er mange gamle og utdaterte seatmaps

LN-MOV, siter med setekart og presentasjoner fra SAS kan alle fortelle om kun 46 rader.

Leste du det LN-MOW skrev? Ja, det er 46 rader totalt, men mange nummer er hoppet over. Blant annet derfor heter første rad i economy 30, og den siste raden 55.

Hei
Tror dere snakker forbi hverandre :
Business rad 1-8
Ingen rad 9-19
Plus rad 20-27
Ingen rad 28-29
Go fra 30-37
Ingen rad 38-39
Go fra 40-55
Og slik får en 333 fryktelig mange rader :-)

Beklager ser jeg var sen i avtrekkeren allerede forklart over[emoji1]

Leste du det LN-MOW skrev? Ja, det er 46 rader totalt, men mange nummer er hoppet over. Blant annet derfor heter første rad i economy 30, og den siste raden 55.
Beklager at jeg har uttrykt meg feil. Spørsmålet mitt var og siste rad hadde nummer 46 eller 55. At de internt i dette har hoppet over flere nummer er jeg vant med.

Plus rad 20, never again. Vil advare mot å booke første rad, 20, i de moderniserte A330. Hvis du syntes 1.rad (14 ) var topp i den gamle varsjonen, så har rad 20 begrenset benplass. Jeg er 177 cm, og kunne ikke strekke ut bena slik man kan i andre rader. Grunnen til at jeg valgte rad 20, var at på vei ut med 907, så at rad 20 hadde en ekstra legghviler, som ikke finnes på radene bakenfor. Men når du ikke kan strekke ut bena, blir det en lite behagelig tur, slik jeg hadde hjem med 908. Jeg gikk bakover og tok et sete i en ledig rad, hvor det er noen fothvilere ala de som finnes på NSB,s Flirt tog, men der kan man strekke bena helt ut, noe som jeg synes er nødvendig for å kunne få til å sove.
Det er en fast vegg foran rad 20, som står i for kort avstand til framkant av setet.

Last edited:
Helt enig! Prøvde 20A i fjor sommer, og hadde samme opplevelsen som deg. Jeg er 182 cm på strømpelesten.... Mindre IFE-skjermer der også.

Espen

Skal fly A340-300 i mars, men ifølge seatmap hos SAS er det 55 rader. Kan det virkelig stemme? Er ikke det for de nye A330? Andere steder finner jeg seatmap med 46 rader for de flightene.

Om din flight med 340 har rader upp till nummer 55 så är det en uppgraderad 340 (i dagsläget OY-KBA, OY-KBI, LN-RKF och alldeles snart OY-KBM).
Radindelningen i uppgraderade 340 och 330 (samt nya 330) är snarlik. Det skiljer lite i antal businessrader och plusrader, samt lite olika utformning av crew-rest i aktern.

Last edited:
RKG er på vei sørover nå, regner med den skal til ZRH.
KBM skal vel etter planen fly oppover i dag. Får håpe hun har beholdt Star-malingen da... :)

Ser man bort fra backup-maskinen så er det nå kun to aktive A340-maskiner igjen med gammel kabin (OY-KBC og OY-KBD)

Last edited:
Back