SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Er det virkelig mer å tjene på det der altså?



Skulle jo tro det var større marked for SAS Pluss en Business billetter? (spesielt med tanke på hvor bra Pluss er)

40 + 28 høres helt snålt ut


Varierer fra destinasjon til destinasjon og derfor de jo har en annen konfigurasjon på A330ene hvor Pluss er mye større og business litt mindre enn på A340ene

Og ser man på de selskapene med tilnærmet lik economy pluss det er naturlig og sammenligne med som Lufthansa, British Airways og Air France så er det noe av det samme der som SAS A340. Men noen unntak er typisk antall businesseter ofte 50% til 100% større enn antall economy plus/premium
 
Er det virkelig mer å tjene på det der altså?

Skulle jo tro det var større marked for SAS Pluss en Business billetter? (spesielt med tanke på hvor bra Pluss er)
40 + 28 høres helt snålt ut

SAS har vel gode data på dette og ser hva som selger og gir best uttelling. Vår policy er Plus til østkyst USA og Business til vestkyst USA og Asia. Det er nok ikke helt ulikt hos en del andre kunder. Derfor er jeg godt fornøyd med nye konfigurasjonen til SAS.
 
Det blir interessant å se om SAS velger å beholde OY-KBM i A330-konfig, eller om denne blir gjort om til A340-konfig.

Håper i alle fall de beholder den i Star Alliance livery.
 
Erik Viking (LN-RKN) har jo mistet sitt Star Alliance livery, etter sigende grunnet PR da han var den første maskinen som fikk ny kabin.

Sitter BTW om bord i en eller annen ny Viking (RKR?) på vei til Chicago nå. Lavatory i disse nye airbussene er jo dritsvære (pun intended) - nesten så man kan kalle dem universelt utformet.

Edit: i Business asså
 
Sitter BTW om bord i en eller annen ny Viking (RKR?) på vei til Chicago nå. Lavatory i disse nye airbussene er jo dritsvære (pun intended) - nesten så man kan kalle dem universelt utformet.

Edit: i Business asså
Det på høyre side (H) er faktisk større en det på venstre side (A)... :)

En annen ting...
SAS (eller noen andre) bør oppdatere SeatGuru, det ligger bare setekart av den gamle A340-konfigurasjonen der.
 
Sitter BTW om bord i en eller annen ny Viking (RKR?) på vei til Chicago nå. Lavatory i disse nye airbussene er jo dritsvære (pun intended) - nesten så man kan kalle dem universelt utformet.



Edit: i Business asså


Fløy LN-RKS for to uker siden, og det er på flere måter lett å merke forskjell fra de fire eldre A330. Men synes ingen av toalettene var dritsvære, og det ene er en god del mindre enn det andre.
 
Fløy LN-RKS for to uker siden, og det er på flere måter lett å merke forskjell fra de fire eldre A330. Men synes ingen av toalettene var dritsvære, og det ene er en god del mindre enn det andre.

En anden forskel er vel selve sæderækkene. På de to 330E-maskiner går første sektion af economy fra række 30-36 og igen fra 41. Styrbord slutter den række 52 foran crewrest. Det er vist en række til forskel fra de retrofittede-maskiner. Eller hvad?
 
SAS har også lagt inn datoer.
Dette er vel datoer på når de aktuelle maskinene skal inn til modifikasjon. OY-KBI er som kjent inne nå og blir vel ferdig i i midten av januar.

OY-KBM - 23. januar
LN-RKG - 19. mars
OY-KBC - 30. mai
OY-KBD - 29. juni
 
De to siste skulle vel egentlig ut av flåten nå, men så har de forlenget avtalen. De er vel derfor sikkert ikke satt opp på ruter til sommeren ennå, så dette går nok fint.
 
SAS får jo levert to nye A330 Enhanced maskiner utpå våren. De har vel ekstra kapasitet helt frem til OSL/CPH-MIA åpner i september.
Riktigt! Fra maj till september finns det två 'extra' A340 eftersom trafikprogrammet endast kräver 14 flyg. Därav kan kabinmodifieringen pågå samtidigt som LN-RKP är dedikerad backup :)
 
Last edited:
Er det noen som har oversikt over hva som er oppgradert og hva gjenstår?

Skal T/R CPH-ORD I februar. Iflg SAS seatmap er det med "gammelt" fly. har OK seter der nå, så vil gjerne vite om det blir nytt fly eller ikke?? (ut 20. feb og retur 27.feb)
 
Se post#692 noen hakk lenger opp for planlagte datoer når gjenværende maskiner skal inn, tidligere fly har tatt en drøy måneds tid.

Når din reise gjennomføres vil 3 A340 ha ny kabin, 1 inne til mod. og 3 ha gammel kabin. I tillegg kommer LN-RKP som historisk sett har operert en del på CPH-ORD, du ser på seatmap om den er satt opp på dine avganger.
 
Back
Top