SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Den er planlagt fløyet opp til CPH i morgen eller onsdag, noen dager forsinket pga godkjenning av internett installasjonen. Initielt var sertifiseringen for A330 regnet for å være akseptabel da system og installasjon er identisk, men ny godkjenning måtte gjennomføres for første A340.

De er vel allerede i gang med LN-RKF?

Har vi noen oppdaterte datoer når maskinene er ventet klare fremover?

Er nok ikke så langt unna dette ...

KBA planlagt ferdig 31/10
RKF planlagt ferdig 28/11
KBM planlagt ferdig 26/12
RKG planlagt ferdig 27/1

Da er planen at KBA skal til Tokyo som SK983 den 12 november. Hyggelig for de som får første tur med denne ombygde A340.

Last edited:
Nei, de skal ikke oppgradere lånemaskinen fra LAN-Chile/Airbus
Den skal vel "oppgrades" i den forstand at de skal inn med plus-seter?

Mulig jeg bladde gjennom tråden for raskt, men når skal alle maskinene være ferdig? SFO ligger inne med gammel outfit både i begynnelsen og slutten av mars neste år.

Det er den gamle, søkte litt rundt etter jeg fikk greie på det sist. Og har lastet ned Seat Alert appen til Expert Flyer. Du må registrere deg, men det er et begrenset antall søk gratis. Vet ikke om det er den andre her har brukt også?

Er LAN maskinen "Star Alliance" flyet?

Det er den gamle, søkte litt rundt etter jeg fikk greie på det sist. Og har lastet ned Seat Alert appen til Expert Flyer. Du må registrere deg, men det er et begrenset antall søk gratis. Vet ikke om det er den andre her har brukt også?

Er LAN maskinen "Star Alliance" flyet?

nei, det er OY-KBM

LN-RKP/ex Lan chile har 42 seter i C. hvordan det nye oppsettet blir med "nye" seter i plus sånn totalt sett vet jeg ikke akkurat her og nå

nei, det er OY-KBM

LN-RKP/ex Lan chile har 42 seter i C. hvordan det nye oppsettet blir med "nye" seter i plus sånn totalt sett vet jeg ikke akkurat her og nå

OK, men det så ut som OY-KBM (Star Alliance flyet) Hadde andre seter i Business enn SAS Standard A340? Stemmer dette? Det var heller ikke Business seter bak bulkheaden.
Jeg fløy SAS Plus og det var "standard" SAS Plus seter.

Back