SAS oppgraderer kabinen på shorthaul

Re: SAS oppgraderer kabinen på shorthaul

Reise med LN-RPJ i dag, med ''oppgradert'' kabin.. Hvor lang holdbarhet er det på disse billigsetene? Aldri før sett et så slitt setebelte, ca 1/10 av beltet var slitt og bestod bare av tråder. Lommen i setet var også godt slitt allerede.. Aldri sett et så nytt, men samtidig slitt sete :)

Hvilke interiør fins i 737-flåten per i dag?
De jeg kan huske å ha sett er:
- Grå slimlineseter (dagens standard)
- Blå slimlineseter (Recaro?). Fins bl.a. Ombord LN-RRT.
- Blå seter uten slimline (Sicma?). Fins bl.a. Ombord LN-RRN (totalt fraværende korsryggstøtte imo). Antar de fleste -600 har disse?

Hva slags interiør er det i de individene som ikke skal oppgraderes til grått?

- Blå slimlineseter (Recaro?). Fins bl.a. Ombord LN-RRT.
- Blå seter uten slimline (Sicma?). Fins bl.a. Ombord LN-RRN (totalt fraværende korsryggstøtte imo). Antar de fleste -600 har disse?

Hva slags interiør er det i de individene som ikke skal oppgraderes til grått?

De som ikke skal oppgraderes skal jo ut av flåten.... Alle B736 har de gamleste setene, mens de nyere B737 har vel fått blåe Recaroseter så vidt jeg vet.

Det er vel å ta hardt i å melde at dette er dagens Standard, er vel bare ett 737 som er blitt oppgradert.
Kommer nok til å gå mange år før alle 737 ene blir oppgradert med ny kabin. De aller fleste flyene har de blå ricaro setene og de blir nok ikke byttet ut med det første da mange av dem nylig har fått dem

Det er vel å ta hardt i å melde at dette er dagens Standard, er vel bare ett 737 som er blitt oppgradert.
Kommer nok til å gå mange år før alle 737 ene blir oppgradert med ny kabin. De aller fleste flyene har de blå ricaro setene og de blir nok ikke byttet ut med det første da mange av dem nylig har fått dem

Det er vel rundt 10stk B737 som har fått ny kabin allerede, så dette går ganske fort. Alle disse går i norsk produksjon. USB og high speed-internett blir ettermontert fra 2018.

Av 4 flighten sist uke så var samtlige i ny kabin. Liker den godt, både materialvalg og fargene tiltaler meg!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Det er vel rundt 10stk B737 som har fått ny kabin allerede, så dette går ganske fort. Alle disse går i norsk produksjon. USB og high speed-internett blir ettermontert fra 2018.

Alla går inte i norsk produktion.
LN-RGH och LN-RNU är också uppgraderade liksom ev. LN-RGI (osäker på den) och dessa går, åtminstone än så länge, i svensk produktion.
Av Airbus 320/321 är OY-KAS, OY-KAW och OY-KBE klara.

Antar at flyene med blå Recaro-seter bare vil få nytt grått setetrekk og ikke helt nye seter når de skal inn til kabinmod.

SAS oppgraderer kabinen på shorthaul

Antar at flyene med blå Recaro-seter bare vil få nytt grått setetrekk og ikke helt nye seter når de skal inn til kabinmod.

Fløy LN-RRK i går med oppgradert interiør, men med samme seter - bare med nytt trekk. Noe annet ville vært rimelig sløseri, selv om det er litt dumt at man ikke vil få USB i hele flåten - men skjønner at det ev. etterinstalleres. Ellers flott kabin!

Fløy LN-RRK i går med oppgradert interiør, men med samme seter - bare med nytt trekk. Noe annet ville vært rimelig sløseri, selv om det er litt dumt at man ikke vil få USB i hele flåten - men skjønner at det ev. etterinstalleres. Ellers flott kabin!

SAS har kommunicerat att USB-installation är "nästa steg", därefter "WiFi" och sist "mood-lighting".

SAS har kommunicerat att USB-installation är "nästa steg", därefter "WiFi" och sist "mood-lighting".

Høres litt tungvint ut - men uansett veldig bra! Også bra at det går raskt med installasjonen. Håper SAS får positive tilbakemeldinger fra kundene.

Med alle issue med Li-ion, så forstår eg ikkje at det er greitt med USB på fly, egentleg. Det er vel først og fremst ved lading det kan begynne å brenne.

Varför uppgraderas 737 utan WL medan flera med WL ej uppgraderas? (Exvis LN-TUF
MSN245 Byår 1999 utan WL uppgraderas medan SE-RJS MSN 1889 Byår 2006 uppgraderas ej). Trodde att WL medförde längre räckvidd och lägre bränsleförbrukning?

Det er ikke mange ruter som krever maks rekkevidde .. ;)

Ellers er dette eierens beslutning. Ikke operatørens.

Det er ikke mange ruter som krever maks rekkevidde .. ;)

Ellers er dette eierens beslutning. Ikke operatørens.

Trodde SAS bestämde vilka maskiner som skulle få ny kabin. Men tack för info!

Back