SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Man trenger 91 hoder om de kjører en slags all-biz-konfigurasjon (sikksakk på venstresiden og blokkert midtside på høyresiden) for en rundtur med nerder. Kan det være realistisk hvis man koordinerer med Flyprat + businessclass.se + Flyertalk?

http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/8440-sas-sista-tur-med-md8x.html
http://www.flyertalk.com/forum/sas-eurobonus/1440796-md80-phase-out.html

Men ingen har stilt de viktigste spørsmålene - vil man tjene bonuspoeng på turen, og vil det være champagne? :spin:

Reiserute, OSL-CPH-ARN-OSL? Med en maskin som starter ved hver av basene og ender ved den samme basen som maskinen startet i fra?

Men ja, det ville også vært knallmorro med ei ordentlig langtur i MD eller en tur til en spennende flyplass!

Utfasing av MD80 fra SAS

Jeg er overbevist om at SAS refunderer billetter bestilt med MD-80, i tilfellet av utstyrsbytte (som DU i 787 tilfellet).

Hadde selv nettopp en MD flight fra CPH, som dessverre ble en 321 flight; personalet hadde full forståelse for at alle hadde store forventninger til "MD-opplevelsen" (selv om dette ikke hadde blitt brukt aktivt i markedsføringen av ruten på SAS.no) og ba folk om å rette en formelll klage til selskapet. EB medlemmer ble forespeilet en solid kompensasjon i form av en større kreditoring av EB poeng til kontoen.

:p

Last edited:

Montro om SAS refunderer billetter bestilt med MD-80, i tilfellet av utstyrsbytte (som DU i 787 tilfellet)? :p

Hadde selv nettopp en MD flight fra CPH, som dessverre ble en 321 flight; personalet hadde full forståelse for at jeg hadde store forventninger til "MD-opplevelsen" (selv om dette ikke hadde blitt brukt aktivt i markedsføringen av ruten på SAS.no) og ba me rette en formelll klage til selskapet.

Dette er utrolig bittert, da man går fra det mest komfortable til det minst komfortable flyet i SAS sin flåte. :drunk:

Absolutt. Jeg fikk kun 50 000 poeng i kompensasjon, så det blir vel en klage her også.

Men ja, vekk fra ironien; det er faktisk fra den ene siden av komfortskalaen til den andre :p

Noen som så denne ankomme?

MD Douglas MD87 53213 1879 EC-FHK SAS ferried 08mar13 MAD-GEN, all white, to be regd SE-DMS prior ferry to the US ex EC-639

Jeg hadde gleden av å fly MD fra ENGM til EKCH for etpar ukers tid siden. Det var en flott tur, tatt i betraktning av at det var mange titalls år siden jeg sist fløy MD. Jeg satt dog igjen med inntrykk av at flyet var godt brukt for å si det slik - jeg er overbevist om at jeg kunne kjenne hvordan gulvet ga etter mellom spantene, når jeg gikk nedover midtgangen.

Ellers er det vel egentlig bare på tide å bli kvitt disse dinosaurene, selv om det blir trist med en mindre variert "flora" på ENGM.

MD'ne er noe av det peneste som finnes der oppe synes jeg. Heldigvis kommer det en 717 iblant... selv om det ikke blir helt det samme.

Noen som så denne ankomme?

MD Douglas MD87 53213 1879 EC-FHK SAS ferried 08mar13 MAD-GEN, all white, to be regd SE-DMS prior ferry to the US ex EC-639

Och rapporteras nu lämna OSL idag , 13 mars , ingen som sett den ?

"MD Douglas MD82 53165 2042 SE-RJH SAS ferried 29-30mar13 ARN-KEF-BGR-BYH, for Delta Air Lines for part-out ex EC-GCV"

I alle fald ROP/ROT og DIN står i OSL for at blive klargjort til en tur til USA..
B737 LNBRI står også i OSL.
Alle 4 har fløjet færdig i SAS
Hilsen Ole

I alle fald ROP/ROT og DIN står i OSL for at blive klargjort til en tur til USA..
Hilsen Ole

Takk Ole! Noen som vet noe om RMS og DIK?

Hvilke 4 MD maskiner er det som står OSL? Så de på fredag da jeg landet der.

Hvilke 4 MD maskiner er det som står OSL? Så de på fredag da jeg landet der.

Hvis du ser litt lengre opp så ser du at iallefall tre av dem er disse...

Hilsen Ole

Står inte alla dessa i Oslo: LN-RLE/LN-ROP/LN-ROT/OY-KGT/SE-DIK/SE-DIN/SE-DIS

Back