SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Håper virkelig de akselerer utfasingen av flyene. Makan til mannskit skal man lete lenge etter(foruten embraer og fokker). :)

Noen som aner ca hva man får igjen for å selge disse?

Håper virkelig de akselerer utfasingen av flyene. Makan til mannskit skal man lete lenge etter(foruten embraer og fokker). :)

Noen som aner ca hva man får igjen for å selge disse?

Hvorfor? Mest behagelige flyet du finner hvis du sitter i fremre halvdel

For å svare på mitt eget spørsmål, så sier de på face at OY-KHU skal være i trafikk frem til 20 september dette året. Så vist noen vil fly MD-87 med SAS så må de få fingeren ut ;)

Kan bekrefte at den var i trafikk i dag, og det var veldig ubevisst at jeg "fikk ut finger'n". Den ble vel tom. byttet fra en større maskin til denne etter at OLCI åpnet.

Forstår jeg riktig at KHU er den eneste 87'eren igjen i SAS i dag?

Forstår jeg riktig at KHU er den eneste 87'eren igjen i SAS i dag?[/QUOTE]

Ja ser ut til at det kun er den igjen

SAS MD81 S13 Operations as of 27JUN12
by JL
Update at 0850GMT 27JUN12

As per 27JUN12 GDS timetable/inventory display, as well as OAG Schedules iNet, Star Alliance member SAS’ MD81/82/87 aircraft in Summer 2013 season is scheduled to operate Copenhagen – Athens route, twice a week. The only route assigned for MD narrow-body operation in S13.

Existing MD narrow-body operations are being replaced by CRJ900 and Airbus A319/321 on/after 31MAR13, as the airline phasing out majority of the type in 13Q1. However, the airline may add additional MD narrow-body flights for S13 season during the course of next few months. S13 schedule is in effect from 31MAR13.

SK777 CPH0810 – 1225ATH M81 6
SK777 CPH0815 – 1230ATH M81 7

SK778 ATH1320 – 1540CPH M81 7
SK778 ATH1325 – 1540CPH M81 6

SK777/778 operates with A321 on Day x67

Denne er henter herfra: http://airlineroute.net/2012/06/27/...mpaign=Feed:+airlineroutenews+(Airline+Route)

Men forstår jeg det rikitg vist jeg tolker det slik: Neste sommer så er det kun ruten CPH-ATH som skal opereres av MD av rutene i SAS nettverket.

När ska SK sluta flyga MD-80 från ARN basen? Än så länge är SASMD-80 fortfarande en hyfsat vanlig syn på ARN.

När ska SK sluta flyga MD-80 från ARN basen? Än så länge är SASMD-80 fortfarande en hyfsat vanlig syn på ARN.

Siste MD(82) LN-ROT fases ut 20.08.14. Hvordan utfase fordelingen mellom CPH og ARN er er jeg ikke sikker på.

Last edited:

Det kan da ikke stemme at bare Athen skal flys av MD neste sommer. Utrolig synd at MDene forsvinner. Fikk endelig fløyet en igjen nå juli og de er så fine...:)

Forstår jeg riktig at KHU er den eneste 87'eren igjen i SAS i dag?
Ja ser ut til at det kun er den igjen

Vet ikke om det er nevnt før i tråden men;
Flyr denne på faste ruter fram til 20. september ?

Back