Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?
Nå har det riktignok delvis vært vinterferie i Norge og Sverige, men hvor har så SAS sine 5 gjenværende 737-600 fløyet de siste 7 dagene 1-7 mars
// = night stop
LN-RGK: ARN-ZRH-ARN-OSL-ARN-OSL-ARN // ARN-PMI-ARN-SKG-ARN // ARN-PRG-ARN-MUC-ARN-OER // OER-ARN-OSD-ARN-STR-ARN-SFT-ARN-LLA // LLA-ARN-FRA-ARN-LLA-ARN-MMX // MMX-ARN-GOT-ARN-RNB-ARN-DUS-ARN // ARN-CDG-ARN-RNB-ARN-UME-ARN
LN-RPG: ARN-AGH-ARN-RNB-ARN-MMX-ARN-TXL-ARN // ARN-OSD-ARN-OSL-ARN-OSL-ARN // ingen flights // ARN-AGH-ARN-PRG-ARN-UME-ARN-SFT // SFT-ARN-AGH-ARN-ZRH-ARN // ARN-AGH-ARN-UME-ARN-HEL // HEL-ARN-HEL-ARN-SFT-ARN-SDL-ARN-RNB-ARN-RNB
LN-RRO: OSL-SVG-OSL-HAU-OSL-AES-OSL // OSL-AES-OSL-TRD-OSL // OSL-PRG-OSL-AES-BGO-AES-TRD-AES-BGO-SVG // SVG-BGO-AES-TRD-AES-BGO-AES-BGO-AES-TRD-AES // AES-BGO-SVG-BGO-AES-BGO-AES-TRD-AES-BGO // BGO-SVG-BGO-TRD-BGO-SVG-BGO-TRD-BGO-OSL // OSL-KRS-OSL-HAU-OSL-SVG-OSL
LN-RRP: AGH-ARN-SDL-ARN-AGH-ARN-GOT-ARN-GOT-ARN // ARN-KRN-ARN-LLA-ARN-LLA // LLA-ARN-LED-ARN-AMS-ARN-SDL // SDL-ARN-SDL-ARN-OSD-ARN-GOT-TXL-GOT // GOT-ARN-DUB-ARN-FRA-ARN // ARN-BRU-ARN-OSL-ARN-LLA-ARN-OSD // OSD-ARN-SDL-ARN-LLA-ARN-LLA-ARN-GOT-LLA
LN-RRY: TRD-OSL-KRS-OSL-KSU-OSL-MOL-OSL-KSU-OSL-BGO // BGO-OSL-TRD-OSL-TRD-OSL // OSL-ARN-OSL-BOO-OSL-BGO-AES // AES-BGO-SVG-BGO-ARN-BGO-SVG-BGO-SVG-BGO-MAN-BGO // BGO-SVG-BGO-TRD-BOO-TOS-BOO-TRD-BGO-SVG-BGO-SVG // SVG-BGO-AES-TRD-AES-BGO-AES-BGO-AES-TRD-AES-BGO-SVG // SVG-BGO-AES-TRD-AES-BGO-AES-BGO-AES-TRD-BGO-OSL
Kort sagt, så driver 3 fly med svensk produksjon, men 2 fly med norsk. De svenske fly mest innenriks, men også noen Europeflighter i blant. Typisk mellom 6 og 9 legs om dagen. Men noen unntak fly de 2 i Norge stort sett innenriks, og veldig mye langs kysten. Derfor ligger de gjerne mellom 9 og 11 flighter per dag.
Man skulle kanskje -600 ble lite brukt, men akkurat nå er det nesten som SAS forsøker bruke flest mulig cycles før de skal ut, for de får kjørt seg relativt hardt om dagen