SAS og utfasingen av 737-600

Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

OY-KKS på vei videre fra Bangor til Victorville og passerer Chicago nå. Så spørsmålet er om det er dens siste flight vi ser?

0bac9c3156dc6fb3c7fc3d84484f1add.jpg

OY-KKS på vei videre fra Bangor til Victorville og passerer Chicago nå. Så spørsmålet er om det er dens siste flight vi ser?

Ikke godt å si. Victorville har to store verksteder som også klarerer fly for nye eiere, i motsetning til f.eks. Goodyear og Roswell, som for det meste er endestasjon.

Med tanke på at det er en -600 tror jeg vi ser siste reis. Eneste mulighet jeg ser er om Janet trenger flere fly for sin operasjon ut av LAS.

Passerer Las Vegas nå:
http://www.flightradar24.com/SAS9195/885f7d5

Hadde vært skikkelig kult med en triprapport fra en av pilotene på en sånn spesiell ferging av fly.

Savipix var jo på en slik tur for en tid tilbake, med MD80 til Blytheville. Skulle han ikke lage tripreport?

Ikke godt å si. Victorville har to store verksteder som også klarerer fly for nye eiere, i motsetning til f.eks. Goodyear og Roswell, som for det meste er endestasjon.

Jeg tror LN-RPH gikk samme vei i oktober, og den har vel ikke fløyet siden

Jeg liker ikke -600, så jeg synes det er deilig at de kvitter seg med dem....;)
Synes de er trange,slitne og ubehagelige å sitte i( okei , det skuldes interiøret, men har alltid synes de har vært trangt og ekkelt ombord i disse....:old

Jeg liker ikke -600, så jeg synes det er deilig at de kvitter seg med dem....;)
Synes de er trange,slitne og ubehagelige å sitte i( okei , det skuldes interiøret, men har alltid synes de har vært trangt og ekkelt ombord i disse....:old

Nåja, det finnes jo -600 med "nytt" interiør også. SE-DOR, f.eks. Disse er vel planlagt at man skal ha en liiiten stund til, i allefall?

Hvor mange -600 er nå igjen og i drift hos SAS ?

Blir disse B736 flyene som forlater flåten erstattet av noe nytt eller er det ren downsize av flåten?

Blir disse B736 flyene som forlater flåten erstattet av noe nytt eller er det ren downsize av flåten?

Det er jo disse som blir erstattet med WX sine CRJ900 fra slutten av mars....

Det har også kommet inn 737 og ATR kapasitet de e siste par årene, også etter siste MD-80 og 737CL var parkert. Og det er sikkert ikke helt umulig kanskje SAS utnytter flåten litt bedre nå enn tidligere

LN-RPH har fått en ærverdig beskytter i VCV .. bilde tatt i går av Darren Tamanaha

12493665_1652355955029523_5351470867112697902_o.jpg

Kult bilde. Er vel ikke så lenge til den går i kverna? Eller kan den bli stående slik og blomstre en stund?

Back