• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og utfasingen av 737-600

Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

OY-KKS på vei videre fra Bangor til Victorville og passerer Chicago nå. Så spørsmålet er om det er dens siste flight vi ser?

0bac9c3156dc6fb3c7fc3d84484f1add.jpg
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

OY-KKS på vei videre fra Bangor til Victorville og passerer Chicago nå. Så spørsmålet er om det er dens siste flight vi ser?

Ikke godt å si. Victorville har to store verksteder som også klarerer fly for nye eiere, i motsetning til f.eks. Goodyear og Roswell, som for det meste er endestasjon.
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Med tanke på at det er en -600 tror jeg vi ser siste reis. Eneste mulighet jeg ser er om Janet trenger flere fly for sin operasjon ut av LAS.

Passerer Las Vegas nå:
http://www.flightradar24.com/SAS9195/885f7d5

Hadde vært skikkelig kult med en triprapport fra en av pilotene på en sånn spesiell ferging av fly.
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Savipix var jo på en slik tur for en tid tilbake, med MD80 til Blytheville. Skulle han ikke lage tripreport?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Ikke godt å si. Victorville har to store verksteder som også klarerer fly for nye eiere, i motsetning til f.eks. Goodyear og Roswell, som for det meste er endestasjon.

Jeg tror LN-RPH gikk samme vei i oktober, og den har vel ikke fløyet siden
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Jeg liker ikke -600, så jeg synes det er deilig at de kvitter seg med dem....;)
Synes de er trange,slitne og ubehagelige å sitte i( okei , det skuldes interiøret, men har alltid synes de har vært trangt og ekkelt ombord i disse....:old
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Jeg liker ikke -600, så jeg synes det er deilig at de kvitter seg med dem....;)
Synes de er trange,slitne og ubehagelige å sitte i( okei , det skuldes interiøret, men har alltid synes de har vært trangt og ekkelt ombord i disse....:old

Nåja, det finnes jo -600 med "nytt" interiør også. SE-DOR, f.eks. Disse er vel planlagt at man skal ha en liiiten stund til, i allefall?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Hvor mange -600 er nå igjen og i drift hos SAS ?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Blir disse B736 flyene som forlater flåten erstattet av noe nytt eller er det ren downsize av flåten?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Blir disse B736 flyene som forlater flåten erstattet av noe nytt eller er det ren downsize av flåten?

Det er jo disse som blir erstattet med WX sine CRJ900 fra slutten av mars....
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Det har også kommet inn 737 og ATR kapasitet de e siste par årene, også etter siste MD-80 og 737CL var parkert. Og det er sikkert ikke helt umulig kanskje SAS utnytter flåten litt bedre nå enn tidligere
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

LN-RPH har fått en ærverdig beskytter i VCV .. bilde tatt i går av Darren Tamanaha

12493665_1652355955029523_5351470867112697902_o.jpg
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Kult bilde. Er vel ikke så lenge til den går i kverna? Eller kan den bli stående slik og blomstre en stund?
 
Back
Top