SAS og utfasingen av 737-600

Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Skulle ikke LN-RPS ut nå rundt overgang til vinterprogrammet?

Det kan man jo lese om nå i magasinet som ligger i alle stolryggene på SAS-flyene. Men så seint som i går så fløy LN-RPS fult program og det har det gjort hele uka. Lørdag er nok den dagen det står flest 736 på bakken tror jeg, så vi får se til uka. LN-RPE er på Shannon noen dager, så kanskje når den kommer tilbake?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Det kan man jo lese om nå i magasinet som ligger i alle stolryggene på SAS-flyene. Men så seint som i går så fløy LN-RPS fult program og det har det gjort hele uka. Lørdag er nok den dagen det står flest 736 på bakken tror jeg, så vi får se til uka. LN-RPE er på Shannon noen dager, så kanskje når den kommer tilbake?


Hva baserer du på at -600 står mest på bakken på lørdager?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Lørdag er jo charter dag, altså ikke mat for en -600

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Nå har ikke LN-RPS fløyet siden søndag kveld, da den kom tilbake fra Stavanger som SK4044, i følge flyradaren.

Det kan jo være andre grunner, eller er det slik at LN-RPS nå er tatt ut av SAS trafikk?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Nå har ikke LN-RPS fløyet siden søndag kveld, da den kom tilbake fra Stavanger som SK4044, i følge flyradaren.

Det kan jo være andre grunner, eller er det slik at LN-RPS nå er tatt ut av SAS trafikk?

Det ser ut som den nå er ferdig i SAS tjeneste
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Ser ut som LN-RPS sendes til huggeren i dag, så -600 flåten er da nede i 22

Boeing 737 -683 28298 191 LN-RPS SAS ferried 28nov16 OSL-DGX for part-out & scrap ex OY-KKC
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Så den over taket her nå, nesten litt vemodig å vite at den er ute på sin siste tur.
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Noen som vet når neste forsvinner og hvilke individer står på de neste plassene på listen?

SAS får jo snart levert 3 nye A320neo på rappen inn mot jul, og da blir det jo fort noe som skal ut?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

En fråga (svaret kanske finns tidigare): Varför har Flightradar för LN-RPS
28 Nov Oslo (OSL) Cardiff (CWL) SK9121 1:56 - 10:13 AM Landed 12:10 PM
när den flög till DGX och inte CWL ?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Det er nok bare en glipp i fr24. Plassene ligger nærme hverandre så lokaliseringen er basert på logikk når man bruker et 'ukjent' flightnummer.
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Det er nok bare en glipp i fr24. Plassene ligger nærme hverandre så lokaliseringen er basert på logikk når man bruker et 'ukjent' flightnummer.

OK , tack för det ! Så fr 24 koordinerar aldrig med t.ex. flightplan ?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Kun hvis flightnummeret ligger i databasen, og det vil normalt en ferryflight ikke gjøre.
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Kun hvis flightnummeret ligger i databasen, og det vil normalt en ferryflight ikke gjøre.

OK ! Men om bara flightnummer ligger i databasen , varifrån kommer då destinationen , i det här fallet CWL på fr24 ? Just curious ...
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Regner med at det er innebygd logikk som kobler til nærmeste flyplass når den mister dekningen. Av samme grunn ser du av og til fly 'on ground' på feil flyplass når de ligger nærme. Du vil f.eks. innimellom se fly på Renton som i virkeligheten landet på SeaTac.

Så lenge man ikke har tilgang til 'offisielle' data, må det bli litt gjetting.
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

En fråga (svaret kanske finns tidigare): Varför har Flightradar för LN-RPS
28 Nov Oslo (OSL) Cardiff (CWL) SK9121 1:56 - 10:13 AM Landed 12:10 PM
när den flög till DGX och inte CWL ?

Det har du sikkert set i FRs 'track record' efter flyvningen! Under selve
turen stod der OSL -? på SK9121.
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Det har du sikkert set i FRs 'track record' efter flyvningen! Under selve
turen stod der OSL -? på SK9121.

Jo, jag såg det , det var därför jag blev förvånad att det stod fel flygplats efter avslutad flygning men det är väl kanske som Andreas säger att fr24 "kobler til nærmeste flyplass når den mister dekningen"
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Jeg ser at LN-RRX (cn 28296/21) nå har stått på bakken på OSL etter siste ankomst 29.desember.

Den hadde sin siste ruteflyging så langt som SK4175 fra TRD til BGO 22.desember, og så ble den overført til OSL en uke seinere, 29.desember.

Dette er det eldste flyet i SAS flåten, det var det første av to SAS-fly som var med i testprogrammet for 737-600, og fløy første gang 22.januar 1998. Men det ble derfor ikke levert til SAS før 7.januar 1999, og var da 736 nr 9 inn i flåten. Er det nå 736 nr 9 på vei ut av flåten?

[Edit]Der ble dette møtt med at nettopp i ettermiddag 14.januar er LN-RRX i tafikk igjen, som SK4524 OSL-MOL, så det er det fortsatt 22 fly igjen i SAS[/Edit]
 
Last edited:
Back
Top