SAS og utfasingen av 737-600

Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

LN-RRC synes parkerad på OSL sedan 3/11.
LN-RRD synes också parkerad på OSL sedan 28/10 medan LN-RRO har varit i SNN sedan 20/10. Kommer någon av dessa tillbaka i trafik?

SNN pleier jo være vedlikehold

Er det uansett noen som vet hvilke maskiner som er de neste ut?

Verkar som LN-TUD (737-705) är parkerad OSL sedan 1/11 (ej avsedd för cabinmod) och kanske på väg ut?

Verkar som LN-TUD (737-705) är parkerad OSL sedan 1/11 (ej avsedd för cabinmod) och kanske på väg ut?

LN-TUD skal ikke få oppgradering (i følge Scandinavian Traveler sin oversikt)

RRC og RRD skal etter det siste jeg så ut ved nyttår, men de er kanskje gått ut på timer i forhold til neste dyre sjekk ... RCW skal også være på tur ut, men ser den fortsatt er i trafikk.

TUD er ihvertfall ferdig. Skal tlbakeleveres neste onsdag.

Ikke helt ferskt det jeg sitter på så det kan ha skjedd endringer.

Med unntak av de 700-maskinene Southwest og Delta suger opp er vel andrehåndsmarkedet for disse relativt tørt for tiden. Går TUD rett til demontering, tro?

Med unntak av de 700-maskinene Southwest og Delta suger opp er vel andrehåndsmarkedet for disse relativt tørt for tiden. Går TUD rett til demontering, tro?

Det kommer vel også litt an på alder og cycles også?

Det kan se slik ut skal man tro Skyliner:
Boeing 737-705 28217 142 LN-TUD SAS to be ferried 15nov17 OSL-DGX for part-out & scrap ex N1786B

Tiden går fortere enn man tror, synes ikke det er så lenge siden jeg var involvert i innfasingen av denne. Faktisk var det undertegnede som signerte første Maintenance Release..... :old

TUD er på vei til bøddelen nå ... Tok den faktisk da jeg var på OSL for en drøy måned siden ...

01.jpg

LN-RRD planlagt ut i dag

Boeing 737 -683 28301 227 LN-RRD SAS ferried 20nov17 OSL-DGX for part-out & scrap ex OY-KKH

14 -600 igjen da

Last edited:

LN-RRD planlagt ut i dag

14 -600 igjen da

Da ble siste kommersielle flight SK208 Kristiansand-Oslo 28. oktober. Denne maskinen har de opprinnelige setene tilbake fra da 737-600 ble levert. Fløyet den to ganger i år.

Her er RRD tidligere i dag

Takk for bilde! :) Embla Viking ble levert 19.mars 1999 og fløy som OY-KKH helt til hun ble innrullert i flåten til SAS Norge i 2008 og omregistrert til LN-RRD. Den var satt opp til å fly til DGX, men da den kom frem så fløy den i sirkler i FL160 i en halvtime, før hun landet på CWL i stedet. Ikke mye lysten på å ende livet som 18 åring, forståelig nok.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ln-rrd#

Last edited:

RRC og RRD skal etter det siste jeg så ut ved nyttår, men de er kanskje gått ut på timer i forhold til neste dyre sjekk ... RCW skal også være på tur ut, men ser den fortsatt er i trafikk.

RCW verkar ha flugit färdigt. Står på ARN sedan 27/11. Hur är det med LN-RNN som står sedan 3/11 men enligt översikten i Scandinavian Traveler skall få cabin-mod?

RNN står ikke på 'dødslisten' min, så da er den nok trygg en stund til. :)

Hvor mange 737-600 er det igjen hos sk? Etter vinterprogrammet startet er fligten "min" nesten alltid 737-800 mot 737-600 tidligere.

Back