SAS og utfasingen av 737-600

Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Fikk SAS noen 737 vaaren sommeren 2001 ? De ble vel i saafall ogsaa levert fra PAE mens BFI var stengt etter jordskjelvet i Februar 2001

De som kan vara aktuella är väl SE-DTT (nu LN-RCY) och SE-DTS (nu LN-RCZ). På dem har jag: SE-DTT ferry 14-15 februari 2001 BFI-KEF-ARN och SE-DTS 23-24 mars 2001 BFI-ARN.

På LN-TUJ och LN-TUK har jag tyvärr bara datum och inte dep. airport, de var ju Braathens då.
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Jordskjelvet inntaff 10:54 den 28 Februar 2001 - saa SE-DTT gikk nok fra BFI, men SE-DTS var nok beroert - deler av rullebanen var stengt og det var store begrensninger paa vekt (avgang og landing) paa den delen som var operativ.
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Ser ut som den er på siste reis nå, på vei til Phoenix i dette øyeblikk.
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

GYR er nok korrekt.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Egentlig er det lidt vemodigt at tage afsked med denne gris, som
har tjent SAS i næsten 19 år. For besætningen må det være
lige som at følge sin hund eller kat til dyrlægen for sidste gang!

På den anden side er den vel uøkonomisk med brændstof; teknisk set
fra det forrige århundrede og endelig er den formodentlig slidt og
har mørbankede sæder!
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Jordskjelvet inntaff 10:54 den 28 Februar 2001 - saa SE-DTT gikk nok fra BFI, men SE-DTS var nok beroert - deler av rullebanen var stengt og det var store begrensninger paa vekt (avgang og landing) paa den delen som var operativ.

Har letat efter några andra ferryflights och ser att American fick en 737-823 levererad från PAE 13 mars men en annan av deras 737-823 flög ut från BFI 23 mars. Helios ferryflög en 737 från BFI 20 mars och mina uppgifter från SE-DTS ferry , ex-BFI 23 mars , kommer från SAS-datan och/eller a/c-logbook.

Hittade det här: ''Our latest estimate until full service is restored is three weeks or more,'' a King County spokesman, Al Dams, said."
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

SE-DOR skal pensjoneres
 

Attachments

  • Skjermbilde 2017-03-25 kl. 03.05.24.jpg
    Skjermbilde 2017-03-25 kl. 03.05.24.jpg
    59.5 KB · Views: 1,732
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Ser noen som skriver at LN-RPA er på vei til skraping no, ser den nærmer seg skotland i skrivende stund. Er det noen som kan bekrefte det ?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

RPA skal ikke ut av trafikk før februar 2018, etter det siste jeg hørte. Kan selvfølgelig ha blit endret ..

RPB skulle vært neste, men er fortsatt i trafikk. Mulig de har byttet?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

På vei til SNN ser det ut som. Driver ikke SK med tungt vedlikehold der?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Inför utfasning brukar maskinerna avrustas på Gardermoen under någon vecka, innan de flygs till Wales eller Arizona, eller var de nu ska få sin sista vila.
Vad gäller LN-RPA, som ju mycket riktigt flög till Shannon för underhåll, så föregicks den flighten idag av ett antal turer inkluderande Bergen, Stavanger och Stockholm.

Det var alltså inget som tydde på utfasning.
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Tror heller at det har vært sale/leaseback med buybackavtaler inne i bildet.

I Desember ble LN-RRS,RRT og RRU registrert på SAS Norge AS.
I Februar LN-RRZ.
Da blir vel LN-RRX neste ?
 
Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Da ser det ut som RPB forlater flåten. 19 -600 igjen

Boeing 737 -683 28294 137 LN-RPB SAS ferried 21apr17 OSL-DGX, for part-out & scrap ex N1787B
 
Back
Top