SAS og utfasingen av 737-400/-500

Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Originally Posted by Twin Otter View Post
Vel, flyene som flyr kystruta SVG-BGO-(AES)-TRD flys vel stort sett med -500. Direkteflighene SVG-TRD har jeg sett en god del -600 på så det er vel der det ligger.

Det går nå -600 der og. Fløy sist onsdag SK4154 SVG-BGO-TRD med -RCW.

Ut fra det jeg kan se fra stikkprøver fra de første hverdagene i mai ser det ut til å være satt opp NG på SK4480, dvs. første direkterute nordover om morgenen, ellers utelukkende -500. SK4196 (siste fly SVG-BGO-TRD for kvelden) i går var for øvrig opprinnelig satt opp med -500, men var endret til -600 da innsjekking åpnet.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

LN-BUF er ute nå, og er nå SP-ENH hos Enter Air. Vet ikke når den ble levert til Enter Air.

LN-BRE kommer vel tilbake med tiden.
Er vel mer ett spørsmål om tid..:)
 
SAS: MD-80 og 737CL ut av flåten i 2014

For å unngå å drukne i tråden om bestillingen av A320neo så får dette en egen tråd:

I forbindelse med denne bestillingen sier SAS følgene om flåteplanen på kortsikt:

CPH: Siste MD-80 skal forlate flåten mot slutten av 2014 og erstattes av leide A320

ARN: Siste MD-80 skal ut av ARN-basen iløpet av 2013, og ARN skal bli en ren 737NG base

OSL: Siste 737CL skal ut av flåten innen slutten av 2014 og OSL da bli en ren 737NG base
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ser at SAS har fått inn enda en -800, LN-RPR. Er denne en "albino" som RPO og BUD?
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ser at SAS har fått inn enda en -800, LN-RPR. Er denne en "albino" som RPO og BUD?

Dette er en del andre Moskavia-maskinen - levert til SAS i 2000, leid ut til Air One i 2002, Air Europa i 2004 og Moskavia i 2010. Har fløyet for den norske basen siden 16. juni. Det er den 20. Boeing 737-800 i produksjon.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ser at SAS har fått inn enda en -800, LN-RPR. Er denne en "albino" som RPO og BUD?

Mandag 20/6 kl.19:50:

LN-RPR_20juni2011.jpg
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Så igår at det stod parkert er -500 uten SAS-titler på OSL ved siden av den ribbete 87ern på OSL. Er dette en maskin på vi ut?
 
Last edited:
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Er det en spesiel grunn til at det stadig blir flere albinoer i SAS flåten?
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Er det en spesiel grunn til at det stadig blir flere albinoer i SAS flåten?

Det er vel bare tre maskiner som er hvite? Dette er maskiner som er hentet inn igjen i flåten - og de to 737-800 males nok om til vinteren, mens 737-500-maskinen sikkert forblir hvit.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Har hatt endel fri i det siste , men husker jeg rett var det den jeg planla Osl-tlv.
Gikk dit tordag morgen for c-check..
Men det er godt mulig jeg husker feil , men det finner jeg ut mandag morgen :P
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Er LN-BUD ute også nå?

Det var LN-BUE som gikk til TLV på torsdag for c-check , LN-BUD kommer hjem idag , og er planlagt ut i trafikk i morgen , dersom det er gjort en bra nok jobb på den i TLV..
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Det var LN-BUE som gikk til TLV på torsdag for c-check , LN-BUD kommer hjem idag , og er planlagt ut i trafikk i morgen , dersom det er gjort en bra nok jobb på den i TLV..

Tusen takk for glimrende info :)
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Vel, vi har vel også en "hvit" MD-87 etter retur fra City Airline. Dog ikke en 737, men i alle fall en albino.

Espen
 
Back
Top