• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og utfasingen av 737-400/-500

Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Tidligere LN-BUF er nå konvertert til frakter og satt i drift igjen

Boeing 737 -405(F) 25795 2867 LZ-CGV Cargo Air posn / in svc 04-05jun17 SOF-CGN-VIT-SVQ
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ser ut som gamle LN-BRK skal fly for Volotea i sommer

Og i sommer er det Montenegro Airlines som skal få æren:

Boeing 737 -505 24274 2035 9H-OME Air X Charter ferried / posn 14apr18 BBU-BDS-TGD after paint into Montenegro Airlines cs ex N274EL

9H-OME.jpg
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Gamle LN-BRO skal fly litt for Volotea i sommer

Boeing 737 -505 24647 2143 9H-AHA Air X Charter posn 19may18 RTM-ALC on wet-lease to Volotea ex N647EL
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Tidligere LN-BUF er nå konvertert til frakter og satt i drift igjen

Gamle LN-BUF lever livere hos Cargo Air, og er nå sendt til SNN for et nytt strøk maling i følge Skyliner

Boeing 737 ‑405(F) 25795 2867 LZ-CGV Cargo Air ferried 22may20 LTN-SNN, for paint
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Gamle LN-BUF lever livere hos Cargo Air, og er nå sendt til SNN for et nytt strøk maling i følge Skyliner
På tide. Den har vel hatt grunnleggende Enter Air-farger siden den kom derfra.
 
Re: SAS og utfasingen av 737-400 og 737-500

Så skal også gamle BRI få stor dør i siden, melder Skyliner:

Boeing 737 -405 24644 1938 YR-BAZ Blue Air ferried 10oct20 BBU-EMA prior freighter conversion (+ 27007/2367 YR-BAS but all white) ex LN-BRI

Det blir den tredje -405 med dette, etter LN-BRB (N732CK) og LN-BUF (LZ-CGV). Hvem som skal ha den sies det intet om.

De som driver med frakterkonverteringer har i hvert fall gode tider...
 
Re: SAS og utfasingen av 737-400 og 737-500

Så skal også gamle BRI få stor dør i siden

De fleste av oss har vel snappet opp at det ikke holdt vann da den heller ble OY-ASA hos Airseven.

Men så er Air X charter i ferd med å kvitte seg med i hvert fall to av sine 735, nemlig 9H-YES, tidligere SE-DNH hos Linjeflyg og SAS:
Boeing 737 -5Q8 25167 2173 9H-YES Air X Charter ferried 15-16jan21 STN-KEF-YQB-YLW on return to Avmax Group ex N167EL

- og 9H-AHA, tidligere LN-BRO:
Boeing 737 -505 24647 2143 9H-AHA Air X Charter ferried 22-23jan21 STN-KEF-YQB-YLW on return to Avmax Group ex N647EL

Så da har de bare igjen 9H-OME, ex LN-BRK, som har vært lagret i NWI siden april i fjor. Denne er også leaset fra Avmax.
 
Re: SAS og utfasingen av 737-400 og 737-500

Och 9H-YES (ex min gamla arbetsplats SE-DNH) fotograferade jag i DUS 13 juni 2018 när den flög för Guns-N-Roses på deras turné.
 

Attachments

  • 9H-YES.jpg
    9H-YES.jpg
    115.4 KB · Views: 768
Back
Top