• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og utfasingen av 737-400/-500

Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Originally Posted by Twin Otter View Post
Vel, flyene som flyr kystruta SVG-BGO-(AES)-TRD flys vel stort sett med -500. Direkteflighene SVG-TRD har jeg sett en god del -600 på så det er vel der det ligger.

Det går nå -600 der og. Fløy sist onsdag SK4154 SVG-BGO-TRD med -RCW.

Ut fra det jeg kan se fra stikkprøver fra de første hverdagene i mai ser det ut til å være satt opp NG på SK4480, dvs. første direkterute nordover om morgenen, ellers utelukkende -500. SK4196 (siste fly SVG-BGO-TRD for kvelden) i går var for øvrig opprinnelig satt opp med -500, men var endret til -600 da innsjekking åpnet.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

LN-BUF er ute nå, og er nå SP-ENH hos Enter Air. Vet ikke når den ble levert til Enter Air.

LN-BRE kommer vel tilbake med tiden.
Er vel mer ett spørsmål om tid..:)
 
SAS: MD-80 og 737CL ut av flåten i 2014

For å unngå å drukne i tråden om bestillingen av A320neo så får dette en egen tråd:

I forbindelse med denne bestillingen sier SAS følgene om flåteplanen på kortsikt:

CPH: Siste MD-80 skal forlate flåten mot slutten av 2014 og erstattes av leide A320

ARN: Siste MD-80 skal ut av ARN-basen iløpet av 2013, og ARN skal bli en ren 737NG base

OSL: Siste 737CL skal ut av flåten innen slutten av 2014 og OSL da bli en ren 737NG base
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ser at SAS har fått inn enda en -800, LN-RPR. Er denne en "albino" som RPO og BUD?
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ser at SAS har fått inn enda en -800, LN-RPR. Er denne en "albino" som RPO og BUD?

Dette er en del andre Moskavia-maskinen - levert til SAS i 2000, leid ut til Air One i 2002, Air Europa i 2004 og Moskavia i 2010. Har fløyet for den norske basen siden 16. juni. Det er den 20. Boeing 737-800 i produksjon.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ser at SAS har fått inn enda en -800, LN-RPR. Er denne en "albino" som RPO og BUD?

Mandag 20/6 kl.19:50:

LN-RPR_20juni2011.jpg
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Så igår at det stod parkert er -500 uten SAS-titler på OSL ved siden av den ribbete 87ern på OSL. Er dette en maskin på vi ut?
 
Last edited:
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Er det en spesiel grunn til at det stadig blir flere albinoer i SAS flåten?
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Er det en spesiel grunn til at det stadig blir flere albinoer i SAS flåten?

Det er vel bare tre maskiner som er hvite? Dette er maskiner som er hentet inn igjen i flåten - og de to 737-800 males nok om til vinteren, mens 737-500-maskinen sikkert forblir hvit.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Har hatt endel fri i det siste , men husker jeg rett var det den jeg planla Osl-tlv.
Gikk dit tordag morgen for c-check..
Men det er godt mulig jeg husker feil , men det finner jeg ut mandag morgen :P
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Er LN-BUD ute også nå?

Det var LN-BUE som gikk til TLV på torsdag for c-check , LN-BUD kommer hjem idag , og er planlagt ut i trafikk i morgen , dersom det er gjort en bra nok jobb på den i TLV..
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Det var LN-BUE som gikk til TLV på torsdag for c-check , LN-BUD kommer hjem idag , og er planlagt ut i trafikk i morgen , dersom det er gjort en bra nok jobb på den i TLV..

Tusen takk for glimrende info :)
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Vel, vi har vel også en "hvit" MD-87 etter retur fra City Airline. Dog ikke en 737, men i alle fall en albino.

Espen
 
Back
Top