SAS og utfasingen av 737-400/-500

Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Og BRV flyr sin siste rundtur i dag ... SK4757/4758 OSL-FRA-OSL .....
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Og BRV flyr sin siste rundtur i dag ... SK4757/4758 OSL-FRA-OSL .....

En maskin jeg heldigvis har i loggen min. Men er den noen -500 maskiner som flakser rundt på vestlandet om dagen? Eller begynner det å minke på dem nå?
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Går gjerne et par avganger med dagen med -500 enda, men svært mye -600 om dagen og innimellom sniker det seg noen -700 inn også:) Er noen flotte arbeidshester disse -500 maskinene, men de begynner vel å bli slitne.. Setekomforten er dog mange hakk over de nye generasjoner av SAS-seter!
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Til info: mye teknisk på -500 maskinene også. Derfor blir ofte flybytter på disse avgangene..
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Til info: mye teknisk på -500 maskinene også. Derfor blir ofte flybytter på disse avgangene..

Mener at det går noen -500 på SVG-BGO-TRD ruta. Som andre sier har de ganske god setekomfort.

Vist det er mye teknisk på -500, er det ikke bedre å holde de så mye som mulig på hjemmebase? Altså OSL? Eller har ikke det noe å si?
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Er det de prøver på nå om dagen, HenrikP:) Derfor vil gjerne faste gjester oppleve å få -500 maskiner på ruter som ofte betjenes med -600 maskiner.. Da tenker jeg på Oslo-Paris/Frankfurt/Amsterdam/Düsseldorf/London/Billund for "tynnere" avganger!
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Er det noen som kjenner grunnen til at SAS har kun 2 737-400? Jeg ser ikke helt logikken.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Er det noen som kjenner grunnen til at SAS har kun 2 737-400? Jeg ser ikke helt logikken.
Logikken er ganske enkelt at SAS fikk 4 737-405 inn i flåten når BU ble overtatt, med medfølgende leasingkontrakter. Etterhvert som disse kontraktene går ut, leveres de "tilbake" til eier. Dermed forsvant BUF først, og nå er vel BRQ straks på vei. Dermed to igjen. (BRE og BRI).
I og med at det koster skjorta å avslutte slike kontrakter før utløp er det mer økonomi i å fly dem enn å bare la de stå der. Selv om det sikkert ikke er så enkelt for ruteplanleggerne.. SAS har jo et antall varianter få kan måle seg med.

Og selv om de er litt fueltørste er de utrolig anvendelige og komfortable maskiner etter min mening.
 
Last edited:
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Helt enig med Stone! Hadde tur/retur med Mallorca med BRQ og BRE i sommer, SAS sin beste beinplass på shorthaul i sete 1 F:) Veldig anvendelige maskiner som klarer seg fint fra Bergen/Oslo/Trondheim/Stavanger til eks Malaga med mye tung bagasje..
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

... men Rocambole LN-BRV var ikke død ... pga diverse uregelmessigheter måtte den tilbake i trafikk. Neste siste flight blir da trolig SK4437 TOSOSL i morgen ...
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

... men Rocambole LN-BRV var ikke død ... pga diverse uregelmessigheter måtte den tilbake i trafikk. Neste siste flight blir da trolig SK4437 TOSOSL i morgen ...

Er LN-BRV satt opp som reservefly, som OY-KHU var før den dro? Hvor skal -brv nå? Og når drar den?
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Sett slikt, da blir det en tur med 737-400 til ALF i morgen. Når jeg sjekket inn i dag var den satt opp med en 400. Lenge siden sist jeg fløy med 400.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Er LN-BRV satt opp som reservefly, som OY-KHU var før den dro? Hvor skal -brv nå? Og når drar den?

Håkon Sverreson ble tatt av dage 20 år gammel etter å ha blitt forgiftet av sin svenske svigermor, så spørs vel om ikke historien gjentar seg ;)
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Og LN-BRV hadde første flight 18.august 1992, så da stemmer jo alt, da....:rolleyes:
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

LNBRX ser ut til å fly OSL-SNN som SK9125 idag, er dette phase out flight?
 
Back
Top