SAS og utfasingen av 737-400/-500

Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Så fikk jeg æren av å fly siste tur med LN-BRQ tur/retur Bodø idag. SK4106/SK4111.
Nå er den ferdig med sin tjeneste i SAS.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Så fikk jeg æren av å fly siste tur med LN-BRQ tur/retur Bodø idag. SK4106/SK4111.
Nå er den ferdig med sin tjeneste i SAS.

Vet du hva som kommer til å skje med denne maskinen? Blir den solgt videre , eller kanskje den skal rett til huggeren?
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Vet du hva som kommer til å skje med denne maskinen? Blir den solgt videre , eller kanskje den skal rett til huggeren?

Vet bare at den skal leveres tilbake til eieren.

Samme med LN-BRV, som også ble ferdig igår eller idag.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Har SK nok maskiner for å dekke inn for disse to maskinene som forsvinner nå?
 
Har SK nok maskiner for å dekke inn for disse to maskinene som forsvinner nå?
Med den lave utilization av flåten som SAS har, kan jeg ikke tenke meg at dette blir et problem. Maskinene står jo stort sett å samler snø.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Med den lave utilization av flåten som SAS har, kan jeg ikke tenke meg at dette blir et problem. Maskinene står jo stort sett å samler snø.

Hvilket belegg har du for å kunne si det? Er det mange fly i storage?
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Med den lave utilization av flåten som SAS har, kan jeg ikke tenke meg at dette blir et problem. Maskinene står jo stort sett å samler snø.

Hvilket belegg har du for å kunne si det? Er det mange fly i storage?

SAS har god utnyttelse av mesteparten av flåten, særlig 737NG- og Airbus-maskinene, men utnyttelsen av 737-500 og MD-80 er dårligere enn resten. Enkelte 737-500 har nærmest fungert som reservefly i enkelte perioder. SAS har jo fått inn flere 737-700/800 i flåten (som har maksimal utnyttelse), så det at "pensjonister" med bl.a. høy pensjon (les høyt drivstofforbruk) og høy vekt (som bl.a. gir høye avgifter) går ut spiller ikke så stor rolle.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ifølge Skyliner Aviation er BRV på vei til Nigerian Air Force

*Boeing 737 *-505 *25791 *2351 *NAF916 *Nigerian Air Force *delivery 16/20jan13 OSL-SNN-SAW, basic SAS cs, regd at SNN *ex LN-BRV
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Stemmer det at LN-BUC dro til DGX for skraping i dag?
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Det stämmer. Eller scrapping och scrapping, hörde någonting om att den skall användas till undervisning av något slag.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Når skal disse ut av flåten til SAS? Og hvilke er allerede ute? Datoene er planlagt utfasing i følge wiki.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

400
BRE (23 år) (30.09.14)
BRI (22,5 år) (30.03.13)


500
BRH (22,5 år) (30.12.12)
BRX (20 år) (10.07.14)

BUC (18,5) (01.01.13)
BUD (16,5) (30.06.13)
BUE (16,5) (30.10.13)
BUG (16) (01.05.14)
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Når skal disse ut av flåten til SAS? Og hvilke er allerede ute? Datoene er planlagt utfasing i følge wiki.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

400
BRE (23 år) (30.09.14)
BRI (22,5 år) (30.03.13)


500
BRH (22,5 år) (30.12.12)
BRX (20 år) (10.07.14)

BUC (18,5) (01.01.13)
BUD (16,5) (30.06.13)
BUE (16,5) (30.10.13)
BUG (16) (01.05.14)

Hvis du leser resten av tråden finner du disse datoene...men de flyr gjerne ut av SAS en annen dag en planlagt, dette da flyene trengs i produksjonen.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Hvis du leser resten av tråden finner du disse datoene...men de flyr gjerne ut av SAS en annen dag en planlagt, dette da flyene trengs i produksjonen.

Ja ja, jeg vet at jeg kan lese resten av tråden, men det er enklere å ha en oversikt over alle på et sted... :)

Stemmer wiki's oversikt?
 
Last edited:
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Hvorfor har SAS EN ATR72, som er 22,5 år gammelt med spansk registrering? EC-LSN, levert 23.08.12. Har dette noe med cimber å gjøre? Hvor lenge skal SAS ha dette?

(Kanskje litt OT, men men.)
 
Last edited:
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Hvorfor har SAS EN ATR72, som er 22,5 år gammelt med spansk registrering? EC-LSN, levert 23.08.12. Har dette noe med cimber å gjøre? Hvor lenge skal SAS ha dette?

(Kanskje litt OT, men men.)
flyver udelukkende BLL-CPH-BLL lejet af Cimber A/S fra Spanien - der så udlejer den til SAS.

Den er rigtig skod indvendig - men har en spænstig bemaling udenpå
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

flyver udelukkende BLL-CPH-BLL lejet af Cimber A/S fra Spanien - der så udlejer den til SAS.

Den er rigtig skod indvendig - men har en spænstig bemaling udenpå

Ok, takk for raskt svar. Vet du hvor lenge SAS skal ha den?
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Ok, takk for raskt svar. Vet du hvor lenge SAS skal ha den?

SAS skal ha den til den dagen de har eget materiale å sette inn på Cimber-rutene.
Minner på om at denne tråden handler om B737CL ikke resten av SAS sin flåte, det finnes det andre tråder til...
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

SAS skal ha den til den dagen de har eget materiale å sette inn på Cimber-rutene.
Minner på om at denne tråden handler om B737CL ikke resten av SAS sin flåte, det finnes det andre tråder til...

Ja da, ok :)
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Er det LN-BRI som forsvinner til grytidlig lørdag morgen som SK9125? Det er vel det ut fra planlagt dato.
Avgang kl 6 til SNN ..
 
Back
Top