Så fikk jeg æren av å fly siste tur med LN-BRQ tur/retur Bodø idag. SK4106/SK4111.
Nå er den ferdig med sin tjeneste i SAS.
Vet du hva som kommer til å skje med denne maskinen? Blir den solgt videre , eller kanskje den skal rett til huggeren?
Med den lave utilization av flåten som SAS har, kan jeg ikke tenke meg at dette blir et problem. Maskinene står jo stort sett å samler snø.Har SK nok maskiner for å dekke inn for disse to maskinene som forsvinner nå?
Med den lave utilization av flåten som SAS har, kan jeg ikke tenke meg at dette blir et problem. Maskinene står jo stort sett å samler snø.
Med den lave utilization av flåten som SAS har, kan jeg ikke tenke meg at dette blir et problem. Maskinene står jo stort sett å samler snø.
Hvilket belegg har du for å kunne si det? Er det mange fly i storage?
*Boeing 737 *-505 *25791 *2351 *NAF916 *Nigerian Air Force *delivery 16/20jan13 OSL-SNN-SAW, basic SAS cs, regd at SNN *ex LN-BRV
Når skal disse ut av flåten til SAS? Og hvilke er allerede ute? Datoene er planlagt utfasing i følge wiki.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
400
BRE (23 år) (30.09.14)
BRI (22,5 år) (30.03.13)
500
BRH (22,5 år) (30.12.12)
BRX (20 år) (10.07.14)
BUC (18,5) (01.01.13)
BUD (16,5) (30.06.13)
BUE (16,5) (30.10.13)
BUG (16) (01.05.14)
Hvis du leser resten av tråden finner du disse datoene...men de flyr gjerne ut av SAS en annen dag en planlagt, dette da flyene trengs i produksjonen.
flyver udelukkende BLL-CPH-BLL lejet af Cimber A/S fra Spanien - der så udlejer den til SAS.Hvorfor har SAS EN ATR72, som er 22,5 år gammelt med spansk registrering? EC-LSN, levert 23.08.12. Har dette noe med cimber å gjøre? Hvor lenge skal SAS ha dette?
(Kanskje litt OT, men men.)
flyver udelukkende BLL-CPH-BLL lejet af Cimber A/S fra Spanien - der så udlejer den til SAS.
Den er rigtig skod indvendig - men har en spænstig bemaling udenpå
Ok, takk for raskt svar. Vet du hvor lenge SAS skal ha den?
SAS skal ha den til den dagen de har eget materiale å sette inn på Cimber-rutene.
Minner på om at denne tråden handler om B737CL ikke resten av SAS sin flåte, det finnes det andre tråder til...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.