Nå som SAS har skaffet seg 3 stk A321LR, er det ingenting i veien for at de også skaffer seg noen A321XLR som i hovedsak har C-klass, men da kanskje også en mindre Plus class og noen få rader økonomi som kan settes inn på nettopp en slik rute.
En ny satsning på SVG-IAH, vil kunne være gunstigere nå i et joint-venture-samarbeid med Air France/KLM ettersom SAS nå også vil kunne ta overskytende pax når KLM er overbooket og de da lett slinges IAH-SVG-AMS uten att reisetiden blir særlig lengre.
Jeg fløy en gang med SAS sin 737-700 Privat Air og det var helt grei opplevelse. Har også fløyet i C-class med SAS A321LR og opplevde det som en betydelig bedre C-class enn Privat Air sin eldre Lufthansa interiør, så SAS har nå langt bedre muligheter til å lykkes med en rute mellom SVG-IAH.
Det blir uansett spennende å se hvilke nye long haul ruter som dukker opp!