Economy Extra i alle markeder ble nevnt konkret.
- Economy Extra på innenriks i Skandinavia ble bekreftet.
- Harmonisering av produktene
- Ingen nye IC-ruter (utover CPH-PVG) ble annonsert.
- Ingenting om fornying av Business Class på IC, men heller ingenting som avviste det.
- Sterkt fokus på intraeuropeisk
SAS is to maintain its position as the first-hand choice for business travelers, but will expand its offerings to strengthen its market share within the leisure travel segment.
even better and more harmonized service, including Economy Extra on domestic routes in Scandinavia
An important prerequisite to achieve sustainable profitability is SAS's new goal to lower unit costs by 3-5% annually until 2015. This will be achieved by continued cost reductions, but also by strengthened focus on productivity improvements
improve focus on those who are in direct contact with our customers
Her var det mange negative kommentarer!
Lurer litt på hva denne innebærer, Snowflake mk.II? Eller høyere utnyttelse av fly på fritidsdestinasjoner når det er mulig? Flere sesongruter og direkteruter fra Norge og Sverige?
Ikke noen leisure-underselskap, nei. Større utnyttelse av flyene f.eks. på dagtid (mellom businessrushene), sa sjefen.
- Economy Extra på innenriks i Skandinavia ble bekreftet.
- Harmonisering av produktene
- Ingen nye IC-ruter (utover CPH-PVG) ble annonsert.
- Ingenting om fornying av Business Class på IC, men heller ingenting som avviste det.
- Sterkt fokus på intraeuropeisk
Der mangler stadig svar på HVORDAN og HVORNÅR....
Han kom kort ind på at man vil kigge på muligheden for opgradering, lounge-adgang m.v. for at tjene ekstra penge - noget jeg absolut også synes er meget positivt som udgangspunkt (...)
Alt i alt er jeg mere positiv efter pressemødet end efter pressemeddelelsen og planen lyder god. Men da der stadig ingen reelle detaljer er så vil jeg vente med at være alt for positiv til jeg ser nogle reelle forbedringer af produktet.
Men, spøk til side, hvorfor skulle dette falle heldigere ut nå, enn under Best/Back. Jyssla spent på dette
Han nævnte også at de ville kigge på om man skulle kunne købe sig til upgrades og loungeadgang. Det er positivt, hvis vel at mærke priserne er rimelige. Tiden må vise hvad der reelt sker.
Jeg stusser litt på at folk er så overrasket over at det er dette som blir sluppet løs. Klart man må ha en overordnet strategi før man kan slippe detaljer om hvordan SAS skal bli i fremtiden. En slik presentasjon kan umulig handle om gratis kaffe og frokost, retro-maling i Janne-farger osv.
En modell som Swiss eller BA, der man betaler for produktet og ikke fleksibiliteten, hadde vært bra. Det passer for de som vil ha en litt mer komfortabel reise på ferie i Europa, uten å måtte betale 10 000kr tur retur for fleksibiliteten.
Jeg kan love en og annen overraskelse i dag
Er dog litt skeptisk på om EcoExtra skal funke denne gangen heller på norsk innenriks
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.