Du kommer fremdeles ikke bort ifra, at det eneste som skiller SAS sitt produkt ombord fra f.eks Norwegian og Ryanair er en gratis kopp kaffe..
Det er ikke korrekt
Så hva skiller SAS sitt produkt ombord på Europeiske flygninger fra Norwegian?
La oss se: F.eks Lufthansa tillbyr en "snack", og varm mat på brett på flygninger over 2,5 timer.
Er den noe særlig dyrere enn andre? Selv synes jeg prisene er helt OK.Mens SAS kan by på: En gratis kopp kaffe + overpriset BOB.
Og dette kaller du "nesten på høyde med andre partnere"?
I tillegg har LH vært gjennom flyet med tralla to ganger med drikkevarer før SK har fullført en BOB runde...Deretter koser LH crewet seg i galley mens SK crewet sliter seg fortsatt igjennom flyet...:headbang
Men, det er STRATEGI det er snakk om - alt det andre er de konkrete operative tingene, og der vil det komme et og annet fremover i ukene og månedene som kommer.
Vi er ikke et stort globalt nettverksselskap som LH, AF, KL - vi er primært et flyselskap med store regionale trafikkstrømmer. Veksten fremover vil ikke være på long-haul, den vil være på short-haul, og våre konkurrenter er ikke først og fremst KLM, men vår rødnesende norske konkurrent.
Veksten fremover vil ikke være på long-haul, den vil være på short-haul, og våre konkurrenter er ikke først og fremst KLM, men vår rødnesende norske konkurrent.
well spoken...lige mine ord...men ret så typisk, hvis du spørger mig...
Hilsen Ole
Jeg regnet med at det ville bli lkitt skuffelse pga mangel på konkrete tiltak - utover Economy Extra på innenriks.
Det viktigste nå er at veien fremover er satt. Vi er ikke først og fremst "the business man's airline" lenger, Richard - vi er "flyselskapet for det hele mennesket". Det er også viktig at SAS nå har funnet sin plass i markedet. Vi er ikke et stort globalt nettverksselskap som LH, AF, KL - vi er primært et flyselskap med store regionale trafikkstrømmer. Veksten fremover vil ikke være på long-haul, den vil være på short-haul, og våre konkurrenter er ikke først og fremst KLM, men vår rødnesende norske konkurrent.
BE EXCELLENT!
Enig, slutt med nasjonalistisk vås.
For å diskutere saken, det stod i DNs artikkel at eurobonus skal bli mere attrativt. Det burde ikke være spesielt vanskelig. Opptjeningen i mange bookingklasser på Økonomu er så dårlig at det burde være en lett sak å fikse dette.
Hvordan stiller SAS seg til additional gebyr nå da ???
Denne må vel pusses litt på........ [/IMG]
Personlig synes jeg dette er et poeng. Det er rimelig spesielt at et selskap basert på samarbeid melllom tre land ikke finner plass til en person fra landet med kanskje det viktigste markedet, det norske innenriksmarkedet. Er svenske og danske lederes innsikt i dette markedet helt perfekt. Må man ikke være norsk for virkelig å kjenne dette markedet som skiller seg markant fra både danskenes og svenskenes innenriksmarked?
Man må heller ikke se bort fra symboleffekten. Jeg skulle likt å se det andre europeiske landet som hadde akseptert å bli skviset ut av ledelsen på en slik måte. Tror noen dette hadde gått i et fransk-tysk samferdselssamarbeid f eks?
Ellers synes jeg SAS' planer ser bra ut. Meget bra med gratis kaffe/te hele dagen på alle ruter. Veldig bra!!Litt lite konkret ennå ellers, men tror eco extra innenriks også kan bli en sukess.
Apropos konsernledelsen, var ikke Robin Kamark (som vel er trønder, eller noe slikt) en del av konsernledelsen? Han har kanskje sluttet?
Hvis du læser check-in.dk-artiklen, som jeg har linket til, kan du læse hvorfor og hvornår Kamark fratræder.
Chief Commercial Officer Robin Kamark has decided to leave SAS, but will continue as CCO and as a member of the Group Management with responsibility for commercial functions as a whole at SAS until the two new heads are appointed – which will be no later than March 2012.
“When new structures are established and when an organization changes, you should always ask yourself if you want to be part of the future organization. After careful consideration, I have decided that I would like to pursue my career outside SAS,” says Robin Kamark.
“Robin Kamark has worked incredibly hard for SAS and I wish him every success in his future career,” says Rickard Gustafson.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.