Re: SAS Norge med “enhetsprofil” i 2008
Ja, dette var på tide. Nesten ikke til å tro at en i selskapet har tatt seg tid til å tenke på hvilken identitet flyene i flåten skal ha.
Flertallet av flyene har fortsatt det som er standard SAS merking, dvs de fleste -683, 783 og -883 flyene. Alle disse er over 2 år på overtid.
-505 LN-BRH og -BRO, -683 -RRY, -783 -RPJ og -RNN og -883 -RCN har det komplette SAS Braathens skjemaet, m.a.o. totalt 6 fly som nå er mer enn 3 mdr på overtid.
4 fly er helt som de skal være, med SAS Norges farger. De nye 783WL -RRA og -RRB, og de to -505 -BRK og -BRM.
De 9 -705 er forsatt i fullt BU-skjema inkludert Braathens titler. Det samme gjelder 3 stk -405 og 6 stk -505. Totalt 18 fly som igjen er mer enn 2 år på overtid.
I tillegg kommer -505 -BRR som er "nøytralisert" dvs ex-BU uten titler. Den er egentlig litt midre på overtid, fordi de har tatt titlene bort. (Nå må ikke noen lese dette som om jeg ikke likte Braathens, det er ikke det jeg skriver om).
-405 -BRE er en historie for seg, helt hvit har den vært i 5 år !
- 505 -BRJ ingen kommentar ! (den har som dere vet overhodet ingen merking).
-683 -RPE er for meg det største spørsmålstegnet. Den har SAS grunnfinish, men er fri for titler og merker av noe slag. 2 år på overtid!
Da gjestår de 5(?) Fokker 50, hvorav 2 er helt hvite, og 3 forsatt flyr med "Scandinavian Commuter" titler. Det er også et selskap som ikke eksisterer lenger.
Og jeg vet som noen tidligere har påpekt at alle disse har det lille norske flagget på nesehjulsdøren. Det er i så fall det eneste de har felles. Som ingen passasjerer kan se, og som kun vi som ser med kikkert og telelinse vet hva er. Men for den vanlige spotter ved Hatton Cross på LHR er det nok et fett om det er LN-RRK eller LN-RCX som kommer, i hvert fall når de skal sendes til Airliners.net.
7 fly ferdig i høst, ok. Hva med de som bare skal endre "klistremerker"?