Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Kan også legge til mulighet for å få pri tags når man sjekker inn på automat, aner ikke hvordan de får fikset det i praksis men hadde vært nice om man slapp å gå i en skranke.
Enkelt, ta vare på en pri tag fra forrige reise. [emoji1]Ja det trykkes rett på taggen, men som personalet her i BOO sier til meg stadig vekk "Det synes jo nesten ikke, så jeg klistrer på en oransje lapp i tillegg" når jeg leverer i bagdrop.
Vet ikke hvordan man skulle løse det praktisk når folk sjekker inn på automat og da eventuelt leverer bagen fra seg i self-service skranken. Ved å legge ut oransje lapper ved automatene så kan det jo fort misbrukes av andre.
Langdistanseflåten skal oppgraderes førstkommende vår (ikke bare Business-cabinen, men hele flyet). De begynner vel like etter nyttår.FÅ PÅ PLASS NYE SETER FØR JUL, og bytt ut toalettmappa UMIDDELBART er mitt budskap.
Har nettopp kommet hjem fra en skikkelig stress reise. Satt og vurderte SAS sitt produkt opp mot andre selskap på reisen China air (?) - Thai og Cathay pacific. Alle reisene var gjennomført i buisniss class.
Jeg tror at hvis vi her skal forsøke å komme med innspill til sentrale personer hos SAS så bør tiltakene være gode og billige for SAS.
Thai buisniss fra CPH var elendig eneste som var skikkelig bra var toalettmappen. Flott liten sak med rikelig innhold som i kraft av sin kvalitet kan brukes flere ganger.- snakket med flere kollegaer som brukte Thai ut fra OSL som opplevde det samme. Cathay Pacific er alltid bra. China er OK.
Så til forslagene:
Sørg for at setene virker, og at ikke lukene over hodet må teipes for å holde sammen. Nå er innredningen hos SAS forferdelig. Det haster skikkelig med å få ny innredning.
Toalettmappen er moden for forandring - legg litt mere i det å få noe annet enn posen eller filt filla.
Cathay Pacific snakket til deg med NAVN - det er enkelt å gjennomføre. Hva med å begynne med Pandion og Diamant for så å fortsette med gull hvis det funker. Så gjennomført og så hyggelig. Så de hadde huskeliste, men hyggelig var det.
SAS har generell OK service da den er rendyrket og gjennomført, men å løfte det et par hakk burde være enkelt. Maten hos SAS var bra denne gangen.
FÅ PÅ PLASS NYE SETER FØR JUL, og bytt ut toalettmappa UMIDDELBART er mitt budskap.
All den tid vi ikke har noen folkelige varianter av "mister" eller "herr", spesielt i Norge, så blir det bare møl å titulere med navn. Kanskje fornavn hadde vært noe men da er det vel like greit å droppe det.
Argumentene dine henger jo ikke sammen. Først sier du at tiltakene må være gode og billige. Så skal plutselig alle setene swappes ut før jul.
Ja, å bli tiltalt med navn hadde vært hyggelig det. Nå er jo de asiatiske selskapene i en litt annen liga enn de europeiske til å begynne med, men.
Små ting som kan være med på å løfte opplevd service ombord, tror jeg kan være viktig. Sånn som at CC tar av plasten på maten før den serveres i business. Eller henvender seg til passasjerene med navn.
Det kan jo være lov å håpe på oppdaterte servicemanualer når den nye kabinen er på plass. Da vil SAS sitt businessprodukt være nesten i verdenstoppen.
Det viktigste dog for meg nå er seatblock og det er ganske så underlig at det tar såpass lang tid å gjeninnføre noe som ble fjernet over natten.
"Velkommen tilbake Kristian, midtsete er ledig og jeg håper du får en fin tur. Si ifra om det er noe jeg kan gjøre"
Det hadde holdt lenge for meg, men det hadde vært enda bedre om de ikke kalte meg Kristian.
Altså... Noen blir aldri fornøyde uansett.
3. Gjenkjennelse av Diamant hos andre flyselskap ikke minst hos SAS
Det er nok flere enn vi tror som aldri blir fornøyd
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.