SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Re: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Det er vel bare i USA de har samme rutenr og med flybytte. Har iallefall ikke hørt om dette i Europa enda. Eller?

I såfall er jo det en helt annen skål!

BF:cool2

SAS gjorde dette tidligere. Vet at i A300 perioden var det gjennomgående ruter bl.a. OSL - CDG via CPH der jeg opplevde A300 på OSL - CPH og så ble det bytte til en DC9 for turen videre til Frankrike. Det skjedde i begge retninger i mitt tilfelle! Men på den tiden var det jo ikke så uvanlig med mellomlandinger :)

Min første tur med SK i 1996 var med F50 til PRG. Her fløj maskinen PRG-CPH-GOT.

SAS har ikke nogen gennemgående rute fra LHR til PEK...
Rutenummeret SK995 er kun fra CPH

Hilsen Ole

Det var snakk omgjennomgående billetter, ikke gjennomgående rute. SAS tilbyr gjennomgående billetter fra de fleste europeiske ruter og over til interkontinentale ruter.

Det var snakk omgjennomgående billetter, ikke gjennomgående rute. SAS tilbyr gjennomgående billetter fra de fleste europeiske ruter og over til interkontinentale ruter.

Se post #14. Det er dette som diskuteres - og som tydeligvis var feilinformasjon.

Se post #14. Det er dette som diskuteres - og som tydeligvis var feilinformasjon.

Klar over det, men SAS selger jo gjennomgående billetter - slik Superhai skrev om - selv om de ikke har så mange gjennomgående ruter - slik sk931 tolket det som.

<mod>
Denne tråden handler om: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

De som vil diskutere andre selskaper, flytyper, routinger, transferflyplasser kan gjøre det andre steder, dette inkluderer landskampen OSL-ARN-CPH!
</mod>

Er der rettigheter tilgjengelig vist SAS vil øke denne ruten fra 5 ukentlig til daglige avganger?

Last edited:

Såvidt jeg er kommet frem til, så er svaret ja. Hvis jeg forstår korrekt, så må man flyve 21 gange om ugen fra Danmark til Kina, men aftalerne med Rusland begrænser til, at kun 14 afgange om ugen må flyve via Sibirien. Så netop to ruter med daglige afgange skulle være muligt, men en evt. tredje rute med daglig afgang skal gå syd om Sibirien.

Jeg er ikke klar over, om Hong Kong og Macau i den forbindelse tæller som Kina. Ej heller om en rute til Taiwan skal dækkes ind over begrænsninger over Sibirien.

Back