• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS.no (flytyper som er satt opp)

Fokker-50

Litt overalt
Hei
Jeg lurer på hvor sannsynlig det er for at du får den flytypen som er satt på på SAS.no
Jeg har en del SAS flighter fra OSL til CPH satt opp med MD ene.
Flightene er i slutten av juli, er det stor sannsynlighet for at de blir byttet med noen andre flytyper. Eller pleier det å vere ganske korrekt det som er satt opp?

Hvor lang tid i forveien driver man med flåte planlegging på spesifikke avganger? Mistenker at det som legges ut langt frem i tid er kopi av fjoråret, da det f.eks i januar 2014 er mye MD80 og lite A320

Flåteplanlegging er nok mer omfattende en som så. Vanvittig mange faktorer som spiller inn.

Flåteplanlegging er nok mer omfattende en som så. Vanvittig mange faktorer som spiller inn.

Det er vel ingen som har sagt at flåteplanlegging ikke er omfattende. Men vist man ikke har planelagt lagt frem i tid, så er det vel naturlig å bare legge ut kopi av fjorårets program. Man har jo grandfather rights på sloter ol. Så om avgangen går med en MD80 eller A320 om 1 år til spiller vel mindre rolle akkurat i dag. Så gjøres det jo likevel justeringer på programmet, spesielt langt frem i tid.

Men jeg kan ingenting om dette, så fortell gjerne vist du vet hvordan det foregår....

Hvor lang tid i forveien driver man med flåte planlegging på spesifikke avganger? Mistenker at det som legges ut langt frem i tid er kopi av fjoråret, da det f.eks i januar 2014 er mye MD80 og lite A320

Vinterprogrammet er ikke oppdatert ennå, så hvis man ser på avganger etter slutten av oktober så er det stor sannsynlighet for endringer.

Back