Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
Begrunnelse jetBlue? Hva med kabinfaktorer langt nede på 60-tallet, sviktende etterspørsel i alle markeder og hardere konkurranse enn noen sinne om de passasjerene som fremdeles flyr? I den situasjonen vi er i i dag, der ALLE må kutte pga fallende etterspørsel er det fjas å snakke om at SAS ikke skal kutte på interkonto også, det er klart man må tilpasse tilbudet når etterspørselen svikter. To fly ut av flåten er veldig tungt for alle oss som jobber i selskapet (SAS International opphører å eksistere), og at det blir rutekutt er ganske sikkert. Jeg har mine mistanker om hvilke destinasjoner som ryker, men det har jeg tenkt å holde for meg selv.
Som SAS-ansatt har det vært en merkelig dag. mange her på HQ har vært litt shell-shocked i dag, men det er noe vi må kaste av oss og så gjelder det å brette opp ermene og gå si som Obama: YES WE CAN!
Det stemmer ikke at alle sammen kutter paa intercont, UA, US, DL og CO bl.a. aapner nye ruter og har oekt kapasiteten over atlanteren den siste tiden.
Mange kutter frekvenser (som SAS) i paavente av at ting skal bli bedre, men aa si at man kutter to fly fullstendig, er jo merkelig? Man kan jo redusere ting midlertidig?
Dersom man ser paa historien, vil alltid en oekonomisk krise overkommes og verden vil vaere tilbake til det som er normalt. Dersom SAS kutter ruter man har hatt i en aarrekke (som SEA) og kvitter seg med fly og stab, vil det bli utrolig vanskelig og meget dyrt aa kjempe seg inn i markedet som garantert blir fyllt av konkurrenter