Denne har ikke jeg fått med meg, men SAS OY-KHE hadde denne tailstrike 15 april iår. Her er bilde: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6543337
Plagsomt med pop-up ifra den siden der, grr........
Har trafikken tatt seg opp til Gdansk? Da jeg var der for noen år siden var det bare Crash400 trafikk med SK der.
BF:cool2
Et tilleggsspørsmål til Farmer sitt: Får ikke pilotene samtidig en slags "stick shaker" når de er nedpå med svansen?
Hvor stor sjanse er det for at pilotene ikke merker en slik tailstrike som dette på takeoff ?
Men mener å ha lest at Airbus har en funksjon på stikken som hindrer dem i å dra for langt tilbake for å hindre eksempelvis tailstrike og stall?
Jeg har aldri hørt om det - og kan ikke tenke meg at de får det med mindre flyet faktisk holder på å stalle ut?
Det har du helt sikkert rett i.
Men mener å ha lest at Airbus har en funksjon på stikken som hindrer dem i å dra for langt tilbake for å hindre eksempelvis tailstrike og stall? I så fall må det jo være noen unntak, siden EK-maskinen skrapet fint opp buken. Hvor er Stein Kaptein når han trengs?
A SAS Scandinavian Airlines McDonnell Douglas MD-82, registration OY-KHE performing flight SK-1758 from Gdansk (Poland) to Copenhagen (Denmark), struck its tail onto the runway at Gdansk during takeoff. The crew did not notice the tail strike and continued to Copenhagen, where the airplane landed safely.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.