SAS med ordre på 30 A320neo

Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Ifølge denne artikel kommer ARN og CPH til at deles om de nye A320neo-fly:

"Ursprungligen var det tänkt att samtliga nya Airbusmaskiner skulle placeras i Köpenhamn" (...) "Men nu är planerna ändrade." (...) "Det innebär att även Arlanda blir bas för de nya flygplanen." (...) "Ja, vi har lämnat det tidigare resonemanget och placerar flygplanen på båda platserna, säger Henrik Edström, pressansvarig på SAS" (...) "Hur fördelningen de två flygplatserna emellan ser ut är dock ännu inte klart."

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11226

Mon ikke optionen på 11 fly kommer i spil, hvis begge baser skal dækkes?
Svaret var på samme side.. :fly
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Er det sannsynlig å se at SAS velger å få levert noen A321NEO? Resten av bransjen har jo gått mer over til større fly. A319 selger ikke, mens A321 har fått sin renessanse.
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

SAS kanskje vurderer å bruke sine opsjoner på A321NEO, den kan jo også åpne for en del tynne LH ruter muligens?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

SAS kanskje vurderer å bruke sine opsjoner på A321NEO, den kan jo også åpne for en del tynne LH ruter muligens?


Sent from my iPhone using Tapatalk



Forstår jeg det rett har de opsjonene faktisk utløpt
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Airbus var på blixtvisit på ARN igår med sin A320neo. Det verkar som om ARN får de första maskinerna och när alla är levererade ska de vara jämt fördelade mellan ARN och CPH enligt Flygtorget.se.

De nya A320neo ska successivt ersätta de äldre Boeing 737-600 och det ger flygplansflottan en kapacitetsförstärkning. I SAS utförande tar de 174 passagerare till skillnad från de 123 stolarna ombord på den minsta B737-modellen i flottan. Det blir också en rockad i hela planeringen av flygplansflottan eftersom de trettio nya A320neo av allt att döma ska delas lika mellan Arlanda och Kastrup. Hittills har de 25 maskinerna som ingår i SAS A320-familj varit baserade i Köpenhamn men nu blir det ändring också på de redan befintliga flygplanen.

– Vi kommer att betrakta hela A320-flottan som en enhet och i sin tur gör det att även de andra modellerna kan komma att placeras i Stockholm, säger Niklas Hårdänge, chef för SAS flygplansflotta.

Det är en förändring som inleds omedelbart när de första A320neo levereras eftersom de sex första redan är öronmärkta för Arlanda. Leveranserna är sedan utspridda över fyra år: Fyra under 2016, elva under 2017, sju under 2018 och åtta under 2019.

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11536
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Airbus var på blixtvisit på ARN igår med sin A320neo. Det verkar som om ARN får de första maskinerna och när alla är levererade ska de vara jämt fördelade mellan ARN och CPH enligt Flygtorget.se.



http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11536

Det virker som det står litt forskjellig avhengig av hva man leser og hvor man leser det. Enkelte melder om at de 6-7 første skal til ARN, og resten til CPH. Her står det jevnt fordelt mellom ARN og CPH. At noen 737-600 forsvinner er jo mer eller mindre klart, men har også lest enkelte steder at det når A320neo kommer til ARN vil noen 737-800 kunne bli overført til OSL (det forsvinner jo noen -600 ut derfra også)
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Det virker som det står litt forskjellig avhengig av hva man leser og hvor man leser det. Enkelte melder om at de 6-7 første skal til ARN, og resten til CPH. Her står det jevnt fordelt mellom ARN og CPH. At noen 737-600 forsvinner er jo mer eller mindre klart, men har også lest enkelte steder at det når A320neo kommer til ARN vil noen 737-800 kunne bli overført til OSL (det forsvinner jo noen -600 ut derfra også)

CRJ900ene spiller vel inn her også? De brukes vel mye på samme ruter som 600.
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Airbus var på blixtvisit på ARN igår med sin A320neo. Det verkar som om ARN får de första maskinerna och när alla är levererade ska de vara jämt fördelade mellan ARN och CPH enligt Flygtorget.se.



http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11536

Hur är statusen på SAS A321CEO? Måste de inte frächas upp interiört om de ska fortsätta tillsammans med NEO maskinerna? (Övriga CEO är ju tämligen nya eller redan uppfrächade...)
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Det virker som det står litt forskjellig avhengig av hva man leser og hvor man leser det. Enkelte melder om at de 6-7 første skal til ARN, og resten til CPH. Her står det jevnt fordelt mellom ARN og CPH. At noen 737-600 forsvinner er jo mer eller mindre klart, men har også lest enkelte steder at det når A320neo kommer til ARN vil noen 737-800 kunne bli overført til OSL (det forsvinner jo noen -600 ut derfra også)

Men det är väl rätt klart att alla B737 försvinner från ARN och ersätts av A320/A320neo? Eller är det förhastade slutsatser? Om både nya och gamla varianten ingår i samma "pool" kommer de kunna skifta mellan ARN och CPH.
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Her snakker vi mange år frem i tid og flåteplaner endres fort hvis man ser behovene endre seg. Så jeg vil ille legge så veldig mye vekt på det som er planen i dag, selv om hovedbildet nok er sånn noenlunde klart.
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Men det är väl rätt klart att alla B737 försvinner från ARN och ersätts av A320/A320neo? Eller är det förhastade slutsatser? Om både nya och gamla varianten ingår i samma "pool" kommer de kunna skifta mellan ARN och CPH.


Da må det flere nye inn enn de 30.

Ser man ARN og CPH under ett er dette på langt nær nok til og erstatte alt. Heller ikke SAS sine A32x er akkurat fabrikk nye heller.
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Noen som vet om opsjonene var utgått, som Someone refererte til tidligere?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Da må det flere nye inn enn de 30.

Ser man ARN og CPH under ett er dette på langt nær nok til og erstatte alt. Heller ikke SAS sine A32x er akkurat fabrikk nye heller.
Behåller man Ceo-kärrorna (319/320/321) så räcker väl 30 nya till att ersätta B736/737/738 på ARN, tänk på att där kommit både AT76 och CRJ9.
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Behåller man Ceo-kärrorna (319/320/321) så räcker väl 30 nya till att ersätta B736/737/738 på ARN, tänk på att där kommit både AT76 och CRJ9.



Ja, men hva skal de da ha på CPH?

Ref en annen tråd her så ser det jo ut som den første A320ceo forsvinner i 2017
SAS har jo også de siste månedene nærmest hatt minst en "fast" 737 i CPH for og dekke opp for syke A32x
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Ja, men hva skal de da ha på CPH?

Ref en annen tråd her så ser det jo ut som den første A320ceo forsvinner i 2017
SAS har jo også de siste månedene nærmest hatt minst en "fast" 737 i CPH for og dekke opp for syke A32x

Det går inte ihop med optionerna inkluderat?

SAS har åtminstone på något vis tänkt sig att ha en renodlad A320-flotta på ARN och CPH redan om tre år:

De nye fly skal bane vejen for, at SAS om tre år vil have rendyrkede Airbus-flåder på baserne i både Stockholm og København, fortæller SAS’ ansvarlige for flyleverancer, Niklas Hårdänge.

http://www.check-in.dk/sas-styrer-mod-ren-airbus-flaade/

Tiden får väl visa hur de tänker gå tillväga med det.
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Hvordan er fordelingen i antall B737 mellom OSL og ARN i dag?

Kan det tenkes at CRJ/ATR+Airbus, samt litt kreativ routing fra Oslo basen er nok til å dekke flyvning fra ARN?
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Hvordan er fordelingen i antall B737 mellom OSL og ARN i dag?

Kan det tenkes at CRJ/ATR+Airbus, samt litt kreativ routing fra Oslo basen er nok til å dekke flyvning fra ARN?

Der er tale om 30 stk nye 320 Neo fly. Tilmed har SAS 25 A320 Ceo fly. Det burde være nok til at dække produktionen for 150 sæders fly i ARN og CPH.
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Mener å huske at jeg leste ett intervju med Gustafson så skal hele kort-distanse flåten fornyes og en avgjørelse på flytyper skal komme mot slutten av 2016, starten på 2017. Noen andre som kan huske noe tilsvarende eller er jeg helt på jordet?

Mtp. de ordrene de har hatt de siste årene kan det virke som at SAS beveger seg sakte men sikkert mot en ren Airbus flåte på mainlines?
 
Re: SAS med ordre på 30 A320neo (+11 opsjoner)

Mener å huske at jeg leste ett intervju med Gustafson så skal hele kort-distanse flåten fornyes og en avgjørelse på flytyper skal komme mot slutten av 2016, starten på 2017. Noen andre som kan huske noe tilsvarende eller er jeg helt på jordet?



Du husker bok rett, og har jo sagt dette. Foreløpig er det riktignok lite rykter og hvem vet om tidsplanen holder?
 
Back
Top