SAS med nye sommerruter og justeringer 2015

WF trafikerte jo denne ruten før med 3-4 runderturer med Q800. Synes det er synd at SAS nå raserer TRD- CPH så til de grader. Meningsløst, de burde heller latt WF beholde den.

Synst det er litt rart, ja. Kanskje ikkje alle rutene ligg ute enno. Men om så er...

No når WF og SK ikkje er "i same hus" lenger, så kan vel WF gjere som dei vil på den ruta. Vi får håpe på det.

Ser også at de skal fly den med 737-800 et par dager. Det er jo litt av en forandring fra en CRJ900...

Spørs om SK har merket at DY flyr på TRD-CPH.

Ja, det er godt mogleg det. Konkurransen er fin for dei som skal til CPH og ferdig med det, men det er frykteleg mykje meir upraktisk for folk som skal ut i verda å få ei mellomlanding til.

Har flydd TRD-CPH en del siste tiden, og synes at flyene alltid er smikkfulle, spesielt 20.40 avgangen hjem på kvelden, synes det er synd at SAS nedprioriterer TRD til CPH, BGO og SVG blir ikke kuttet?

Har flydd TRD-CPH en del siste tiden, og synes at flyene alltid er smikkfulle, spesielt 20.40 avgangen hjem på kvelden, synes det er synd at SAS nedprioriterer TRD til CPH, BGO og SVG blir ikke kuttet?
Såvidt jeg kan se er SK tilbake med 6x daglige på BGO-CPH når S15 begynner. I dag er siste avgang 18.10, men de kjører også igang med en kveldsavgang når sommeren kommer.

Tror at "Hub-syndromet" er medvirkende her.

Viktig å styrke OSL, og oprettholde frekvensen på TRD-OSL og OSL-CPH.
SVG og BGO har vel flere direkte utenlandsruter - og større konkurranse.
Nedskjæringer her er derfor lite sansynlig.

Når det gjelder WIF, så må en huske at SAS har medlem i styret,
og kan lite gjøre uten mottiltak fra "storebror".

Når WIF en gang blir 100% selvstendig, kan vi kanskje se en annen utvikling.

SAS har såvidt jeg vet ingen innflytelse over våre rutebestemmelser lenger. Vil tro at våre eiere ville fått kolikk hvis man prøvde seg med noe slikt nå ....

Ja, det er godt mogleg det. Konkurransen er fin for dei som skal til CPH og ferdig med det, men det er frykteleg mykje meir upraktisk for folk som skal ut i verda å få ei mellomlanding til.

Kanskje det er problemet, at CRJ900 om morgenen er full av passasjerer som betaler svært lite for billetten TRD-CPH fordi den er del av en større billett som går TRD-CPH-verden, og at TRD-CPH går med stort tap.

Hadde den hatt 88 forretningsreisende som betaler godt, ville den garantert bestått.

Skjønner ikke logikken din her. Det å feede transfer gjennom sin hovedhub er jo hele forretningsmodellen for SAS... Prisen på den gjennomgående billetten avgjør hva SAS tjener på dette.

Nå har aldri prisene via CPH vært spesielt billige heller, stort sett ligger de over transfer via OSL etter min erfaring.

Hei igjen.

Hva i alle dager er det SAS holder på med? For et år siden bestilte jeg alle sommerens reiser.

Nå er ingen reiser ute til salgs.

En spurte på Facebook: "Skal dere ikke flyge Oslo-Faro sommer 2015?
Svar fra SAS: "Nei."

Ringte SAS i Stockholm. De sa at dette var feil, og at rutene kan bli lansert i februar. Er ikke dette litt sent?!

Følgende ruter som var i fjor er ikke til salgs:
Oslo-Faro
Oslo-Lisboa
Oslo-Biarritz
Oslo-Cagliari
Oslo-Larnaca/Kypros
Oslo-Pisa
Oslo-Venezia
+ mange fler.

- Alle sommerruter fra Bergen
- Alle sommerruter fra Stavanger
- Alle sommerruter fra Trondheim
- Alle sommerruter fra Kristiansand

Hva i alle dager driver SAS med? Vil tro de mister en del kunder grunnet dette...

Å lansere sommerruter i februar virker litt sent ja. Spesielt med tanke på at charteroperatørene allerede selger inn ferier for neste vinter...

Den litt rare sommerruten Oslo-Salzburg skyldes at SAS har inngått avtale med STS Alpereiser. Disse tilbyr et skreddersydd opplegg med fotturer i Aplene til sommeren.

SAS åpner Stockholm-Riga med tre daglige avganger fra 29. mars. Ruten blir betjent med ATR-72.

Perfekt att SAS återstartar Stockholm-Riga.
Med tre dagliga avgångar är det en gedigen satsning.

Air Baltic har tagit hutlösa priser på sin monopollinje mellan Riga och Stockholm.
Ofta ligger BT på minst 400 Euro för roundtrip Stockholm-Riga för den som bokat någon månad innan avresa.
Konkurrens på Stockholm-Riga är mycket välkommet!

Jeg fløy første flight på den ruta .. Må ha vært i 96 eller 97 .. SAS wetleaset en Austrian MD80 som egentlig hadde nightstop på Arlanda.

Kan noen fortelle meg hvor SAS sine fly skal være i S15? Parkeres?

Ift. fjoråret legger de ned følgende ruter:
OSL-LIS
OSL-FAO
OSL-BIQ
OSL-LCA
OSL-VCE
OSL-PSA
OSL-CAG
OSL-TFS
TRD-BCN
TRD-NCE
TRD-SPU
BGO-DBV
BGO-BLL
BLL-NCE
BLL-SPU
ARN-BIA
ARN-SJJ
ARN-NAP
ARN-TLV
ARN-LPA (i sommermånedene)
CPH-FAO
CPH-CAG
CPH-BIA
HEL-NCE
HEL-SPU

Kraftig reduksjon på:
OSL-PMI
OSL-ATH
OSL-CHQ

Ingen av rutene ovenfor er ute til salgs. Da kan man vel si at de blir nedlagt, eller? 25 ruter totalt jeg fant.

Back