SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
SAS overvejer ny klassedeling på Skandinavien-ruter

Efter introduktionen af sit nye priskoncept med tre klasser på det europæiske rutenet, der fandt sted i søndags, overvejer SAS nu også at justere konceptet på sine skandinaviske ruter. Det nye koncept giver bl.a. mulighed for at benytte et fast track system gennem sikkerhedskontrollen for business og economy flex rejsende, som dermed slipper for de ofte lange og tidrøvende køer gennem sikkerhedskontrollen i Københavns Lufthavn. På Skandinavien-ruterne derimod, har SAS kun én klasse ombord, og eneste servering er morgenmad. ”Nu har vi valgt at sætte fokus på Europa-ruterne i første omgang, men naturligvis er der også et behov for en klassedeling – i hvert fald i to klasser – rundt i Skandinavien” siger adm. direktør for SAS Danmark, Susanne Larsen. Hun tilføjer, at det især er på de ”længere ruter” et sådant behov findes.

fra standby.dk

Høres bra ut. Så kan de som ønsker fordelene med Business Class (og strengt tatt betaler for det i dag) få det, og SAS kan differensie seg fra de lokale LCC'ene. Cool om dette stemmer
 
Replying to Topic 'SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?'

Helt enig - Bra om dette stemmer og at det blir noe av!

Differensiering fra konkurrentene er bra. Vi trenger forskjell på produktene i et slikt marked (og kanskje spesieliet i skandianvia?).

Hva mener Susanne Larsen med "længere ruter" i skandinavia?
 
Replying to Topic 'SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?'

"længre ruter"... ja, det må vel være alt annet enn dansk innenriks og CPH-GOT. Det er vel de korteste hun råder over.
 
Replying to Topic 'SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?'

Originally posted by BEF




Hva mener Susanne Larsen med "længere ruter" i skandinavia?

CPH-TRD?
CPH-HEL/TMP/TKU?
OSL-LYR/BOO/TOS?
 
Replying to Topic 'SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?'

Har SAS Denmark noe å gjøre med OSL-LYR og OSL-BOO rutene å gjøre da?
Er ikke det SAS Braathens sitt område?
 
Replying to Topic 'SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?'

joda, men endrer man produktkonsept i SAS, så gjøres det over det hele.
 
Replying to Topic 'SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?'

Aner jeg best/back-lukt av dette ( ikke likt konsept selvfølgelig men uten tvil i samme gate )

Skal bli spennende å se........


LN-FHU :D
 
Replying to Topic 'SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?'

Originally posted by jens


Originally posted by BEF




Hva mener Susanne Larsen med "længere ruter" i skandinavia?

CPH-TRD?
CPH-HEL/TMP/TKU?
OSL-LYR/BOO/TOS?
Hvis jeg ikke tar helt feil, så er vel CPH-HEL/TMP/TKU en del av europa rutene?
Ihvertfall så har BLÅ 1 2 klasser
 
Replying to Topic 'SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?'

Originally posted by CK


joda, men endrer man produktkonsept i SAS, så gjøres det over det hele.
Så du mener da CK, at det for første gang i historien vil innføres business class på norsk innenriks?
 
Replying to Topic 'SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?'

hvis dette blir aktuelt, tror jeg heller på at det blir Economy Flex + Economy, siden innføring av Business Class ville betyr at ett sete på hver tre-seter måtte stå ledig, og med så mye businesstrafikk det er på en del avganger på innenriks, ville det skape problemer. Et slikt konsept ligner på Best/Back, og med seating og klare produktfordeler tror jeg dette hadde vært veldig smart.
 
Replying to Topic 'SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?'

Dette er gode nyheter... For oss som reiser i jobb, for de som ikke ønsker noe ekstra og også for Norwegian som får et klarere skille til konkurrenten. Går gjennomsnittsprisene også opp er det også bra...
 
Replying to Topic 'SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?'

Best/back var jo ikke det største sjakktrekket til BU, men det er jo en ny tid nå med en ny konkurent.. Så hvem vet? :spin: Kanskje det er det som må til.
 
Replying to Topic 'SAS med 2-klasse system i Skandinavia (igjen)?'

Har lenge ment at et best/back-system hadde fungetr mye bedre i dagens situasjon enn da det ble innført av BU i sin tid.
 
Back
Top