CK
ScanFlyer Mile High Club
SAS overvejer ny klassedeling på Skandinavien-ruter
Efter introduktionen af sit nye priskoncept med tre klasser på det europæiske rutenet, der fandt sted i søndags, overvejer SAS nu også at justere konceptet på sine skandinaviske ruter. Det nye koncept giver bl.a. mulighed for at benytte et fast track system gennem sikkerhedskontrollen for business og economy flex rejsende, som dermed slipper for de ofte lange og tidrøvende køer gennem sikkerhedskontrollen i Københavns Lufthavn. På Skandinavien-ruterne derimod, har SAS kun én klasse ombord, og eneste servering er morgenmad. ”Nu har vi valgt at sætte fokus på Europa-ruterne i første omgang, men naturligvis er der også et behov for en klassedeling – i hvert fald i to klasser – rundt i Skandinavien” siger adm. direktør for SAS Danmark, Susanne Larsen. Hun tilføjer, at det især er på de ”længere ruter” et sådant behov findes.
fra standby.dk
Høres bra ut. Så kan de som ønsker fordelene med Business Class (og strengt tatt betaler for det i dag) få det, og SAS kan differensie seg fra de lokale LCC'ene. Cool om dette stemmer
Efter introduktionen af sit nye priskoncept med tre klasser på det europæiske rutenet, der fandt sted i søndags, overvejer SAS nu også at justere konceptet på sine skandinaviske ruter. Det nye koncept giver bl.a. mulighed for at benytte et fast track system gennem sikkerhedskontrollen for business og economy flex rejsende, som dermed slipper for de ofte lange og tidrøvende køer gennem sikkerhedskontrollen i Københavns Lufthavn. På Skandinavien-ruterne derimod, har SAS kun én klasse ombord, og eneste servering er morgenmad. ”Nu har vi valgt at sætte fokus på Europa-ruterne i første omgang, men naturligvis er der også et behov for en klassedeling – i hvert fald i to klasser – rundt i Skandinavien” siger adm. direktør for SAS Danmark, Susanne Larsen. Hun tilføjer, at det især er på de ”længere ruter” et sådant behov findes.
fra standby.dk
Høres bra ut. Så kan de som ønsker fordelene med Business Class (og strengt tatt betaler for det i dag) få det, og SAS kan differensie seg fra de lokale LCC'ene. Cool om dette stemmer