SK SAS Lounge OSL (utland)

Jeg med madammen og et vennepar skal reise med LH i august (altså innen perioden hvor EBS gir fasttrack og lounge tilgang). Jeg har EBG status, madammen har EBS. De to andre er begge EBB.

Kan alle vi gå i loungen på bakgrunn av EBG og EBS? Vi har som sagt alle dagsaktuelle billetter med Lufthansa.

Jeg med madammen og et vennepar skal reise med LH i august (altså innen perioden hvor EBS gir fasttrack og lounge tilgang). Jeg har EBG status, madammen har EBS. De to andre er begge EBB.

Kan alle vi gå i loungen på bakgrunn av EBG og EBS? Vi har som sagt alle dagsaktuelle billetter med Lufthansa.
Som du vil kunne lese deg til i linken under gjelder kun tilgang på lounge for EBS i forbindelse med SAS og Widerøe flygninger. EBG kan ha med en gjest.

http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Medlemsnivaer/

Er også en mulighet å kjøpe seg inn i loungen dersom det er et alternativ.

Det er det
http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/lounger/

Dersom du ønsker å kjøpe tilgang til loungen kan du gjøre dette online når du sjekker inn og dermed spare penger. Du kan betale med kredittkort eller EuroBonus-poeng og prisen online er 179,- eller 2500 poeng. I Norge kan du kjøpe tilgang til utenlandsloungen fra 10 juli 2014 og til innenlandsloungen fra 1 september 2014.

Er også en mulighet å kjøpe seg inn i loungen dersom det er et alternativ.

Adgang kun ifbm. WF/SK-flight i GO: http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/lounger/spesialtilbud/ T&C:
Paid Lounge access is only available when traveling in SAS Go on international flights starting or transferring in Stockholm terminal 5, Gothenburg, Copenhagen, Oslo, Brussels and Helsinki and operated by Scandinavian Airlines System (“SAS”).
http://www.sas.no/upload/Global/Travel Info/Terms and Conditions for paid Lounge access 8NOV.pdf

Last edited:
Jeg er sølvmedlem, og har tilgang til SAS innlandslounge. Gjelder dette også ankomst OSL? (Ned i transfer og inn i lounge?)

Er det mulig å ta med 1stk venn i lounge og fasttrack?

EDIT: dette var utland....

Last edited:
Du kommer ikke ned til transfer uten å gå igjennom ny sikkerhetskontroll, antar det blir vanskelig uten billett..

Du kommer ikke ned til transfer uten å gå igjennom ny sikkerhetskontroll, antar det blir vanskelig uten billett..
Jo, gatene på sydsiden (37-49?) har ikke sikkerhetskontroll ved transfer til utland (vet ikke om de sjekker boardingkortet allikevel)

Jo, gatene på sydsiden (37-49?) har ikke sikkerhetskontroll ved transfer til utland (vet ikke om de sjekker boardingkortet allikevel)

Må man ikke gjennom samme sted? Har gjort dette et par ganger, men skjønner ikke helt hvordan man skal komme seg ned til avgangsnivå utland uten å passere sikkerhetskontroll i transfer...

Re: Erfaringer med SAS Business Lounge?

Du får tilgang ved ankomst på IC reiser, ikke ellers. Det står på nettsidene til sas..

Jeg hadde med min kone og mine foreldre til utenriks loungen på Gardermoen nylig, men ble bryskt avvist med at foreldrene mine ikke fikk komme inn. Jeg henviste til at flere hadde fått lov til å ta med foreldre på lik linje med egne barn, men det ble klart avvist med at det skjer aldri. Nyttet ikke å diskutere videre, da han var helt kategorisk på det. Dette var en hverdag ca kl 11, og det var ca 10 personer inne i loungen, så det hadde i allefall ikke noe med kapasitet å gjøre.

Jeg hadde med min kone og mine foreldre til utenriks loungen på Gardermoen nylig, men ble bryskt avvist med at foreldrene mine ikke fikk komme inn. Jeg henviste til at flere hadde fått lov til å ta med foreldre på lik linje med egne barn, men det ble klart avvist med at det skjer aldri. Nyttet ikke å diskutere videre, da han var helt kategorisk på det. Dette var en hverdag ca kl 11, og det var ca 10 personer inne i loungen, så det hadde i allefall ikke noe med kapasitet å gjøre.
Sikkert samme person i skranken som måtte fylle på godsaker, pga lite folk, så hvorfor lage seg mer arbeid [emoji12]

Om man skal være svært firkantet teller ikke SAS foreldre som nærmeste famile:
Ta med familien til SAS-loungen. EuroBonus Gullmedlemmer kan velge mellom å ta med en (1) gjest eller ta med den nærmeste familien (ektefelle/samboer og egne barn, maks. 4 familiemedlemmer) til SAS lounger.

Du var nok bare veldig uheldig og møtte en regelrytter i døra.

Back