SK SAS Lounge OSL (utland)

Re: SAS Lounge OSL

Hvordan er det å ta turen innom OSL lounge når man lander?
Har et par timer til overs og kunne godt tenkt meg å ta de i loungen heller enn på Oslo S...

Det går neppe. SAS har ikke ankomstlounger.

Han vil vel ikke bli nektet adgang i innenlands-loungen hos SAS, som åpnes 2. juni, når han ankommer / mellomlander på OSL? Nå og da har jeg i alle fall benyttet meg av loungen på CPH ved ankomst - f.eks. til et raskt toalettbesøk og noen flytende varer om jeg er tørr i halsen.

Jeg har et spørsmål om adgangskontrollen og praksis:

Vi er fem i et reisefølge hvor vi har en EBG og en *A Gold. Dette skulle gi oss adgang for fire pers (en gjest hver). Er det noen som vet om de er SYKT pirkete på dette med èn gjest hver, eller kan de se gjennom fingrene noen ganger med å slippe inn en ekstra?

Vi flyr AirBaltic, men det er på SAS billettnummer, så adgangsbetingelsene er det samme som SK/*A flighter.

Han vil vel ikke bli nektet adgang i innenlands-loungen hos SAS, som åpnes 2. juni, når han ankommer / mellomlander på OSL? Nå og da har jeg i alle fall benyttet meg av loungen på CPH ved ankomst - f.eks. til et raskt toalettbesøk og noen flytende varer om jeg er tørr i halsen.

Det har nok noe med fargen på kortet ditt å gjøre. Jeg har kommet til CPH uten videreforbindelser og jeg fikk ikke komme inn i loungen.

Ja, tanken var å svinge innom loungen ved å gå ned til transfer, og opp igjen litt senere når det passer å ta flytoget.
Sendte spørsmålet til gullmailen i går men har ennå ikke fått noe svar, noe jeg synes er skuffende.
Men nå er det kanskje ikke døgnet rundt på gullmail lenger?

Det løste seg forøvrig enkelt, ny sikkerhetskontroll for å komme til transfer selv om man kommer fra utland så da er problemet løst...
Uansett irriterende at det skal ta så lang tid å få svar fra gullmailen..

Re: OSL - LOUNGE

Gull loungen i dag kl 8: Alt for mye folk - vanskelig å få sitteplass om man ikke vil sitte rett ved siden av noen på frokostbordet.

Ost og skinke og noe annet..
Bra utvalg av brød da.

Gull loungen i dag kl 8: Alt for mye folk - vanskelig å få sitteplass om man ikke vil sitte rett ved siden av noen på frokostbordet.

Ost og skinke og noe annet..
Bra utvalg av brød da.

Det er bare å "glede seg" til juli og august måned, når også EBS slipper til...

Synes egentlig ikke noen av disse loungene på OSL er noe å skryte av jeg da.
Tror neppe jeg hadde betalt penger for det. Men har man gull eller reiser på billetter med tilgang så er det bedre å sitte der enn ellers.
Men der stopper entusiasmen for min del :)

De kommer vel uansett ikke inn i gullstua?

Om sommeren pleier ene halvdelen være stengt for oppussing, så det blir nok alle mann i en halvdel. Er kraftig redusert trafikk totalt, da, så jeg tror ikke det blir noe problem.

Det er bare å "glede seg" til juli og august måned, når også EBS slipper til...
Jeg er overbevist om at det blir roligere der om sommeren enn resten av året, selv med tilgang for EBS (men ikke øvrige *S).

Er egentlig litt forundret over denne aversjonen mot EBS-fordeler i noen få uker her og der, uker som er svært rolige på norske flyplasser. Det gir dem smaken på det gode liv, og et ønske om å få gullkort. Tror faktisk det lille tiltaket kan skape økt lojalitet og nesten gratisinntekter til SAS på sikt, som er et gode for oss alle som ønsker at SAS skal klare overskudd igjen. Slik at de kanskje etter hvert kan komme med "enhancements" som er faktiske forbedringer, og ikke bare dårlig skjulte nedskjæringer.

Jeg har et spørsmål om adgangskontrollen og praksis:

Vi er fem i et reisefølge hvor vi har en EBG og en *A Gold. Dette skulle gi oss adgang for fire pers (en gjest hver). Er det noen som vet om de er SYKT pirkete på dette med èn gjest hver, eller kan de se gjennom fingrene noen ganger med å slippe inn en ekstra?

Vi flyr AirBaltic, men det er på SAS billettnummer, så adgangsbetingelsene er det samme som SK/*A flighter.

Er det noen som har erfaring med dette?

Re: Erfaringer med SAS Business Lounge?

Om dragene ikke godtar det får dere heller kjøpe adgang til femtemann

Back