SAS Lounge OSL (utland)

Re: Erfaringer med SAS Business Lounge?

Business loungen til SAS syns jeg er ganske trist. Litt OL på Lillehammer-tiden preg med masse farger og i tillegg mye mas med folk ut og inn. Har ikke vært forunt å prøve "Gullstuen" men mistenker at den er betydelig hyggeligere.

Er vel stort sett bare alkoholen (etter kl. 13) som skiller. Ellers synes jeg SAS-loungen(e) er helt fine og over middels -- men så har vel jeg hatt for mye amerikanske loungebesøk med dertil lavt nivå bak meg...

Er vel ikke så mange som opplevde OL på Lillehammer som forbinder den tiden med trist heller...

Er vel ikke så mange som opplevde OL på Lillehammer som forbinder den tiden med trist heller...

:D Neida. Og det var en fest i '52 også...
Men det er snart 20 år siden. På tide å pusse opp :)

SAS business loungen mener jeg ikke har utsikt til annet enn avgangshallen (correct me if wrong...)

"Gullstuen" har jeg aldri besøkt, men skulle det være noe utsikt derifra, er det mot innland og gløtt av vestre rullebane vil jeg tro.

Det er utsikt mot taksebanen fra begge lounger, ikke akkurat ideell spotterutsikt, men man ser jo flyene som passerer. Ellers er det også utsikt mot området etter sikkerhetskontrollen fra SAS Scandinavian Lounge. Synes ikke Business-loungen er så bra, men synes det er hyggelig i Scandinavian Lounge, selv om maten som regel er kjip. Her er to bilder:

2-19.jpg

1-20.jpg

Interiøret ble vel innført i forbindelse med It's Scandinavian?

Døren inn til gullstua på OSL er så lite bevoktet som den kan bli. Tror ikke dragene bryr seg. Har man videreforbindelse til First Class skal man slippe inn i gullstuene også.
Går ut i fra at det må være samme dag? Jeg flyr BGO-CPH-ZRH i C og *A F dagen etter (på samme billett), er det da business-loungen og ikke Scandinavian som gjelder på CPH?

Flott med så mange tilbakemeldinger! Tusen takk! Føler meg tryggere nå :) Godt å få høre hva andre har å si om SAS Loungene :) Dette blir mitt første besøk av en Lounge, aldri gjort det før :) Blir spennende selv om jeg får et inntrykk av at det kanskje ikke er de beste Loungene på OSL :) Uansett, takker og bukker for mange tilbakemeldinger og tips! Setter stor pris på det! :)

Hørte noen rykter om at SAS loungen på OSL ikke serverte vodka? Stemmer isåfall dette?
Regner med det er nok av lounge nisser her inne som kan svare på det :)

Re: SAS Lounge OSL

Det er ikke noe sterkere enn øl&vin å få i business-loungen, som vel er SAS Lounge. Skal man ha noe sterkere må man ha gullkort og adgang til Scandinavian Lounge helt innerst, der er det større volumprosenttall på flaskene.

Det er ikke noe sterkere enn øl&vin å få i business-loungen, som vel er SAS Lounge. Skal man ha noe sterkere må man ha gullkort og adgang til Scandinavian Lounge helt innerst, der er det større volumprosenttall på flaskene.

Ikke det svaret jeg håpet på , men takk skal du ha for svar :)

Det her med at en kan gå i loungen som EBS frem til 12.januar. Kan en også ta med en venn, slik som ebg? Noen som har prøvd?

Det her med at en kan gå i loungen som EBS frem til 12.januar. Kan en også ta med en venn, slik som ebg? Noen som har prøvd?

Kona fikk hvertfall bli med meg både i fast track og lounge på OSL og CPH :)

Lovende, takk skal du ha ! :)
De sjekket ikke engang hennes BP i loungen, så det skal ikke være noe problem.

Har du tenkt deg gjennom fast tracken på OSL må du huske medlemskortet, det holdt ikke at det stod SK*S på BP for min del. Måtte også argumentere for å slippe gjennom. Tydelig at ikke alle er like godt informert om kampanjen.

Jeg ble forsøkt nektet adgang til fast track med SAS Plus-billett og EBG så det er ikke alltid ting er på stell :p

Back