• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS Lounge OSL (utland)

Re: SAS Lounge OSL

Hva er "begrenset tilgang"? Helt stengt, deler av loungen stengt eller står det et stilas foran brusdispenseren?

Hva er "begrenset tilgang"? Helt stengt, deler av loungen stengt eller står det et stilas foran brusdispenseren?

Det blir ingen brus på deg den nærmeste tiden. Pga økonomiske årsaker blir denne nå stengt og alle blir nå tvunget over på øl og vann. :p

Gullstuen er stengt. Den andre delen er åpen som vanlig uten noen synlig endring i utvalg av vått og tørt.

Gullstuen er stengt. Den andre delen er åpen som vanlig uten noen synlig endring i utvalg av vått og tørt.

Bortsett fra at det også er sprit tilgjengelig i den ordinære SAS-lougen. Var der på fredag - og jeg må si at tappetårnet i denne loungen er mye bedre enn i gulloungen :) Ellers er det jo litt bedrøvelig at det nesten ikke er mulig å få seg noe ordentlig mat - verken i SAS-loungen i Oslo eller København - eller om bord på to fly nedover i Europa i SAS Plus en fredag ettermiddag og kveld.

Bortsett fra at det også er sprit tilgjengelig i den ordinære SAS-lougen. Var der på fredag - og jeg må si at tappetårnet i denne loungen er mye bedre enn i gulloungen :) Ellers er det jo litt bedrøvelig at det nesten ikke er mulig å få seg noe ordentlig mat - verken i SAS-loungen i Oslo eller København - eller om bord på to fly nedover i Europa i SAS Plus en fredag ettermiddag og kveld.

Helt enig. Reduksjon i mattilbudet burde vært kompensert med bedre mat i loungen. Gir vel kanskje ikke noen besparelser, men litt mer fornøyde passagerer, og særlig de som reiser mye. Det er for dårlig med det utvalget som er i loungen, og ingenting på flyet. Merker dette da jeg reiser internordisk det meste av tiden

Var innom SAS sin lounge på Heathrow for noen dager siden før 17.30(SK810) flyet til Oslo, seige og tørre baguetter med kjipt pålegg var den eneste maten igjen. Er generelt sett skuffet over hva slags mat det er mulig å få i loungen til SAS på de tre flyplassene jeg bruker mest, OSL, CPH og LHR.. Tviler på at innenriksloungen på OSL blir noe bedre, dessverre :( Har flere ganger endt opp med å ta turen til en restaurant for å få noe skikkelig mat istedenfor på LHR.

Har flere ganger endt opp med å ta turen til en restaurant for å få noe skikkelig mat istedenfor på LHR.
Da tilhører du det moderne kundesegmentet som SAS ser etter:
- Her om dagen kom det en guttegjeng med en hel stabel med PizzaHut-esker. De betalte seg inn og satte seg i et hjørne for å spise. Lounge-gjester i dag er ikke bare forretningsfolk på jobbreise

og bare for å bekrefte det hele:
- Her finner du ikke luksus. Vi vil at loungen skal være folkelig, da favner den bredt, sier informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS

http://www.dn.no/privat/privatokonomi/2013/10/20/fra-polsebonanza-til-dom-perignon

Det er med andre ord bare å kjøpe med seg Burger King og annet snacks for deretter å gå i loungen. SAS blir nok fornøyd også, fordi da sparer de baguetteutgifter.

Melding i loungen OSL. Frem til 5. mai. Gulvene blir slipt og oljet. I forbindelse med dette vil mye av møblene bli skiftet ut.

I perioden blir det samkjøring mellom gull og business.

Sitter på ARN nå, og her er møblene byttet i gull loungen. På tide da de som var her var mildt sagt litt slitne. Mer moderne stil på stolene, og mange ulike typer. Vil tro de samme kommer på OSL.

Vet ikke helt om jeg likte stilen, og jeg sitter i en stor skinn stol som er den som ser finest ut, men er ikke så god å sitte i. Men man vender seg sikker til dette også

Får jeg gå i SAS loungen med denne flyvingen?

10:35 - 13:25 SK9654 (BT) Oslo - Riga
Flys av: Air Baltic Flytype: Boeing 737-300 (Winglets)

Sitter på ARN nå, og her er møblene byttet i gull loungen. På tide da de som var her var mildt sagt litt slitne. Mer moderne stil på stolene, og mange ulike typer. Vil tro de samme kommer på OSL.

Vet ikke helt om jeg likte stilen, og jeg sitter i en stor skinn stol som er den som ser finest ut, men er ikke så god å sitte i. Men man vender seg sikker til dette også

Synes oppussingen på OSL er vesentlig bedre en på ARN. ARN har fortsatt de gamle teppene som er relativt sjabby, samt alt for mange typer møbler som etter mitt syn ikke passer sammen. På OSL er de mye mer uniformt.

Nå mangler bare annen etage på CPH som fortsatt stort sett har de gamle møblene

Back