SAS Lounge OSL (utland)

Re: Erfaringer med SAS Business Lounge?

Enten nærmeste familie eller en gjest man ikke er i nærmeste familie med. En gjest f.eks. en kusine vil gå under en gjest. Ellers kan jo hvem som helst være gjest, men kun én person kan være gjest.

Ja, men er vel ikke dette som står i Scandinavian Traveler?

Ja, men husk at det er bare gulloungen, og ikke hele den nye loungen. Den åpner først i oktober/november. Ellers må jeg si det er veldig bra at loungene først har blitt pusset opp og nå utvides. Var jo mange år det omtrent ikke skjedde noe på loungefronten hos SAS.

De er strenge ja, vi lyktes ikke å få inn frue og barn på bare ett kort... Og vi har forsøkt mange ganger, ulike steder og sessonger. Men nå er alt velstand med A3 gull på ungene

Kan man kjøpe inn den siste i Tyskland også? Eller driver ikke LH med noe buy-in?

Har vel aldri vært noen reell sperre mellom gull og business på osl..

Jo, originalt var det egen resepsjon og adgangskontroll til Gold lounge rett bak døra du åpner på vei inn, der det står et par stoler og bord nå.

Denne forsvant vel i 2008 eller 09 i en sparerunde.

Forøvrig burde dette vært en elektronisk adgangskontroll for gullkortholdere, men det er vel å be om trøbbel.

Forøvrig burde dette vært en elektronisk adgangskontroll for gullkortholdere, men det er vel å be om trøbbel.

De har jo klart å innføre det på CPH, og jeg hadde vel kanskje trodd det ville komme noe lignende med ombyggingen på OSL nå. Jeg har ingenting i mot at EBS har tilgang til loungen, men når man flyr et tresifret antall ganger i året med SAS i året, så synes jeg det selv ikke etter norsk målestokk er spesielt elitistisk å underdanigst kunne ønske seg et sete i en eller annen lounge også i høysesong uten å måtte vente i en halvtime.

Last edited:

Nå er det vel mer trykk i gullstua enn i business delen på osl?
De sier det samme gjelder cph, men har aldri vært nede der så det vet jeg ikke..

Merket forøvrig godt at det var en annen stemning i loungen her sist uke. Antar der var pga EBS, var også markant lavere dresstetthet, antakeligvis av samme grunn :-)

Nå er det vel mer trykk i gullstua enn i business delen på osl?
De sier det samme gjelder cph, men har aldri vært nede der så det vet jeg ikke..

Det samme er definitivt tilfelle på CPH - men ikke i feriene. Det er hele cluet ;)

Jeg burde vel ha dårlig samvittighet for å ha gullkort og tilgang til lounge selv om jeg bare flyr et par ganger i året nå for tiden skjønner jeg...

Kan man kjøpe inn den siste i Tyskland også? Eller driver ikke LH med noe buy-in?

Vet det var en fra forumet som testet dette i HAM da han fløy med SAS og fikk da beskjed om at dette kun var mulig hvis man fløy på LH metal...

Back